Inka trail naar Machu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Inka trail naar Machu Picchu - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Inka trail naar Machu Picchu

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

29 Mei 2009 | Peru, Cusco

Helemaal uitgeput maar zeer voldaan weer terug in Cusco na 4 prachtige, maar zware dagen naar een van de 7 wereld wonderen, de Machu Picchu! :D

Vrijdagochtend was het zover: de lang geleden geboekte reis naar de Machu Picchu! Na een toch wat zenuwachtige nacht, werd ik om 6.00u 's ochtend op Plaza de Armas opgehaald door een busje, die mij, 2 Amerikaanse jongeren (Magan en Reed), de gids (Ceasar) en onze 6 porters naar de startplaats, kilometer 82 genoemd, bracht. En zo kon om 11.00u de hike beginnen! :D

De eerste dag was een relatief eenvoudige hike, wat een goede opwarming was voor de dagen die nog moesten komen. We zij op 2350m hoogte gestart en hebben die dag in ongeveer 5 uur 13 km gelopen tot Huayllabamba, op een hoogte van 2760m, waar we de eerste nacht hebben overnacht. Aangezien we de luxe hadden van een groep met maar 3 personen, had ik lekker een slaaptentje voor mij alleen. Heerlijk! :D

De tweede dag stond bekend als enorm zwaar. Het was een dag van 17 km, waarbij we over de pas Warmi Wañusca (Death Woman´s Pass) van 4200m moesten. Ofwel...de hele dag omhoog klimmen! :( En aangezien ik niet de fitste ben en met mijn ademhaling het ook niet altijd soepel gaat, was ik een beetje nerveus. Om die reden had ik van te voren ook een extra porter geregeld die een deel van mijn spullen (zoals mijn slaapzak, matje enz.) droeg. :D
Om 5.30u werden we gewekt met een kopje 'wake-up tea' waarna we na het inpakken en een lekker ontbijtje aan de tocht begonnen. En zwaar was hij zeker! De eerste helft ging nog wel goed, en dacht ik: ohw, het valt wel mee. Maar ik had iets te vroeg gejuigd, want het tweede deel was toch heel wat zwaarder. Buiten dat de lage zuurstofspanning op die hoogte (zie je me al hijgend naar boven sjokken?), hadden mijn benen er op een gegeven moment ook echt genoeg van. Maar goed, om de zoveel stappen even rusten en dan kom je er ook! En blij dat ik was! En vooral trots!
Na de lange klim was het weer een stukje naar beneden, waarna we in Pacamayo op 3600m hoogte overnachten(koud!!).

De derde dag was de langste dag (9 uur lopen!). Na onze wake-up tea om 5.30u en ons ontbijtje kon de tocht van 11 km lopen beginnen. Het grootste deel van de dag bestond uit afdalen (we zijn van 3600m naar 2700m gegaan!), wat je op een gegeven moment ook wel erg in je benen gaat voelen! Maar deze dag was wel bij verre weg de aller mooiste! Zo loop je in de middle of nowhere van de bergen de bossen en de jungle in. Echt prachtig! Bovendien kom je onderweg ook al vele mooie inka ruines tegen. (zie de foto´s)
En na zo´n inspannende dag lopen, is er niets zo lekker als een heerlijke maaltijd al je aankomt op de Campsite. Echt petje af voor de porters!! Buiten het feit dat zij alles droegen: alle tenten, kookspullen, eten enz (geen idee hoe zij dat doen!), was alles ook tiptop geregeld als wij aankwamen. Tenten waren opgezet en het eten was klaar. En het eten was zo goed dat je echt dacht dat je in een 5 sterren restaurant zat! En als je dacht dat je tekort kwam, dan had je het ook mis, want ik kon het niet eens op haha (jaja zelfs ik ;) ) Echt super!

En zo was het na deze lange maar mooie dag, na een korte nachtrust om 4.00u tijd voor de 4e en laatste dag. Voor de laatste keer je spulletjes pakken, ontbijten en de laatste kilometers lopen via Inti Puncu (de Zonnepoort) naar de Machu Picchu op 2200m hoogte!
Helaas zaten daar ook nog wat klimpartijen in, waar je dan echt geen zin meer in hebt, maar als je er uiteindelijk bent is het wel echt de moeite waard! SUPER GAAF!!
Met woorden moeilijk uit te leggen en zelfs op foto´s niet vast te leggen hoe bijzonder. (je kunt maar beter gewoon naar de foto´s kijken)

En iets wat de dag nog specialer maakte, was dat Reed ook nog een kleine verrassing had georganiseerd voor Megan...hij heeft haar namelijk op de Machu Picchu ten huwelijk gevraagd!! Hoe romantisch!!

En zo zat de Inka trail er weer op. 45 km lopen verder, helemaal uitgeput maar zeer voldaan nog even lekker gelunched en in de hots springs van Aguas Calientes geweewst(Machu Picchu town) en met de trein om 5.00u vervolgens weer lekker terug naar Cusco.

Een enorm trotste Marrit met een onvergetelijke ervaring rijker! :D

P.S. Mijn huidige adres:
San Blas Spanish School Cusco Peru
Tandapata 688 San Blas

Mijn nieuwe Peruaanse nummer is:
0051-84-87297

  • 30 Mei 2009 - 09:06

    Jamie:

    Hey mar,

    hoe vet dat je het hebt gehaald. Ik ben ook supertrots op je!
    Rust maar lekker uit en volgende week heel veel plezier op je vrijwilligerswerk!

    Kus Jamie

  • 30 Mei 2009 - 12:44

    Stefanie Vermeulen:

    He zus,

    Jij bent echt vet cool! Dat is ook te zien op de fotos met je spierballen omhoog. Ik ben apen trots op je. Ik had dat nooit gedaan, maar ik ben nu eenmaal nooit een berggeit geweest. Mooie fotos en een geweldige ervaring.
    Als we samen weer thuis zijn denk ik dat we elkaar in weken niet bijgepraat krijgen. Dan moet ik denk ik soms in utrecht komen logeren;).
    Nou ik blijf je volgen en ben benieuwd naar je volgende verhaal. Heel veel liefs en een knuffel van je zusje

  • 30 Mei 2009 - 16:05

    Marielle:

    WAUW! Echt super gaaf en knap wat je gedaan hebt..en dan zie ik het alleen maar op de foto's :(
    Echt top meid! Je hebt het goed naar je zin volgens mij en ik ben heel benieuwd naar al je verhalen!

    Kus!

  • 30 Mei 2009 - 16:08

    Chris:

    Haha gelukkig heb je ook nog zo'n cammelbag gefixed zie ik op je foto's. Dat was wel echt een uitkomst he?
    Wat tof dat alles zo goed is gegaan en dat je zo'n gave ervaring hebt opgedaan!
    Kus, Chris

  • 30 Mei 2009 - 17:25

    Vicky:

    Hey zus
    Helemaal super zeg! Echt erg knap van je! Ik had erg graag samen met je mee gelopen! Ik ben erg benieuwd naar je verdere verhalen!

    Dikke X

  • 31 Mei 2009 - 08:00

    Anton Kool:

    Hallo Marrit.

    Geweldig deze bergtocht door de Peruaanse bergen.
    Bij het zien van de foto's zou ik zo mijn bergschoenen aan willen doen.
    Het lijkt me magnifiek om dit mee te mogen maken.
    Super!

    Dikke kus, Anton.


  • 31 Mei 2009 - 10:53

    Bregje:

    Helemaal top!!

  • 01 Juni 2009 - 05:10

    Dieneke:

    wow, die heb je weer in de pocket. Ik wil m ook graag nog een keer lopen, maar ja eerst maar even sparen.
    x dieneke

  • 01 Juni 2009 - 16:28

    Joke Peters :

    Hallo Marrit,

    Met de uitdrukking van je zus , vet cool kan ik mij wel bij aansluiten , geweldige prestatie en ook een mooie tocht , inderdaad je bent er weer rijker uit gekomen , ik vind het leuk de site te lezen , foto's te bekijken en soms waan ik me dan ook maar even ver weg , het heeft even geduurd voordat ik weer eens iets van me liet horen , maar ik heb het ook op mijn manier een beetje druk gehad en gemaakt , dat komt er dan van !
    En met mooi weer heb ik echt geen zin voor binnen achter dat machine te zitten ook een reden dat het allemaal wat langer duurt .!
    Nou Marrit geniet er nog maar van , en ik wens nog veel plezier en succes met de onderneming , het ga je goed en tot de volgende keer , met groeten van Joke .

  • 02 Juni 2009 - 12:31

    Nadine:

    Respect hoor Marrit! Maar de foto's zijn echt schitterend! X Nadine

  • 02 Juni 2009 - 17:46

    Bianca:

    Hey meissie!

    Dat ziet er allemaal weer super gaaf uit!!!
    Je mag ook wel super trots op jezelf zijn dat je het hebt gehaald! Dat doen we je niet zomaar na!
    Heel veel plezier nog daar!!

    Liefs

  • 03 Juni 2009 - 17:00

    Inske En Frans:

    Heel bijzonder zeg die tocht...en onwijs mooi.. komt ook nog op onze lijst ;-)
    Voor ons zit het er bijna op, jeetje wat gaat het toch snel!
    Geniet er maar goed van!

  • 04 Juni 2009 - 13:48

    Huub:

    Yo Marrit, wat een geweldige tocht. Ben nu echt jaloers op je. Machu Pichu is echt een van de mooiste en magische plaatsen op deze aardkllot. En jij bent er geweest. Geweldig. Hopelijk heb je een beetje tijd gehad om daar daadwerkelijk te zijn en te voelen welk een energie daar nog hangt. De wandeltocht er naar toe is ene hele prestatie. Ik weet hoe zwaar zo'n klim kan zijn, zeker als je er al een paar in de benen hebt. Maar al met al KICKEN. Geweldig om dit verhaal van je zo te lezen. Wens je nog heel veel plezier en veel mooie dingen daar en natuurlijk heel veel liefs. Huub

  • 06 Juni 2009 - 20:50

    Annemarie En Nick:

    Haa meis!!

    Wat gaaf om over je avonturen te kunnen blijven lezen!
    Je gaf ons woensdag trouwens nog een berichtje uit California...zit dus blijkaabr maar een paar dagen tussen...haha...

    Volgens mij heeft het kaartje een lange weg afgelegd, maar was erg welkom. thnx babe!

    Tot heeel snel weer

    Groetjes Annemarie

  • 08 Juni 2009 - 12:58

    Huub:

    Yo Marrit,

    wat een geweldige trip heb jij gemaakt. Begin nu echt jaloers op jou te worden. Machu Picchu is echt een van de meest vette en kagische plekken op aarde. Tof dat jij daar geweest bent. Ben benieuwd wat je daar allemaal gevoeld en beleeft hebt. Erg gaaf verhaal van je meisje. Blij dat ik het gelezen heb.
    Wederom nog veel plezier daar in Peru en nog veel mooie avonturen toegewenst.
    Liefs, Huub.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 48155

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: