Avonturen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Avonturen - Reisverslag uit Cusco, Peru van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Avonturen

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

17 Juni 2009 | Peru, Cusco

Hola Chicos! Como estan?
Hier weer een berichtje uit het verre Peru. Weer een verhaal met nieuwe avonturen. Dit keer met zowel hoogte als dieptepunten...

Na weer een lekkere week werken bij de kleuterschool, hadden Jorien en ik besloten om in het weekend weer erop uit te trekken. Wegens stakingen Hier in Peru, was er geen busvervoer mogelijk dus besloten we een trip met het vliegtuig te gaan doen. Puerto Maldonado, ofwel de jungle!

Echter voordat wij zaterdag met deze coole reis zouden beginnen, kreeg Marrit vrijdag de shock van haar leven...Ze werd s ochtends wakker met kiespijn en moest naarde tandarts! NEEEEEEE!! :( (Ik moest meteen aan jou denken James) Voor degene die het nog niet weten....ik ben als de dood voor de tandarts! En al helemaal in een ver weg land als Peru. Maarja...Ik kom natuurlijk over 3 weken naar huis en uitgerekend nu krijg ik kiespijn.

Dus zo ging ik, samen met 2 lieve meiden, ter morele ondersteuning, en een Peruaans meisje, voor de vertaling, naarde tandarts. Marrit op de stoel....even kijken....foto maken...en de diagnose: ontsteking, dus een wortelkanaalbehandeling!!
Dus...daar zit je dan... :(
Gelukkig zag de praktijk er heel professioneel uit (de duurste uit Cusco!) had ik een hele lieve vrouwelijke tandarts, werd ik goed verdoofd en viel het achteraf gelukkig allemaal wel weer mee.
Helaas moet ik meteen bij terugkomst dus weer op de stoel bij mn eigen tandarts om de behandeling af te maken, maarja...dan is het maar gebeurd.

Gelukkig was het na deze angstige en choatische dag gelukkig zaterdag tijd voor leuke dingen!
Jorien en ik stapte om 11.35u op het vliegveld naar Puerto Maldonado voor ons jungle avontuur. 45 min met het vliegveld, waarna we in een geheel andere wereld weer uitstapte. Helemaal groen, dichtbegroeid, warm en vochtig. We waren er!

We werden netjes opgehaald door een busje, waarna we met onze groep met nog een Amerikaans gezin van 4 en 2 Franse mannen naar de haven werden gebracht. Met een bootje gingen we vervolgens over de beroemde Madre de Dios river (een rivier die in de Andes ontspringt en je in 4 uur naar Brzazilie brengt) naar onze Tambo Lodge. Jorien en ik hadden daar samen een klein hutje waar we de komende 2 nachten zouden verblijven.

De eerste dag hebben we een bezoek gebracht aan Monkey Island. De naam zegt het al, het eiland waar de apen wonen. Super!! Zodra de apen doorhadden dat we er waren, kwamen ze een kijkje nemen. Deze apen zijn de mensen vrij gewend, dus durfden ook dichtbij te komen. Op een gegeven moment waren er wel een stuk of 10 apen om ons heen! Ik heb zelfs een aapje uit mijn hand een stukje appel kunnen voeren. Hoe cool!!:D (zie de fotos en video)

Toen we terug gingen was het inmiddels als donker en gingen we met zn allen kaaiman spotten. Pikkendonker met een groot spotlight op de rivierbedding op zoek naar oplichtende oogjes. En we hebben er zeker een stuk of 5 gespot!
Daarna terug naar de lodge, lekker eten en onder het genot van de krekels, papagaaien en schreeuwende apen te bed.

De tweede dag moesten we vroeg op want zouden we een jungle tour gaan doen. 5.30u de wekker, 6.00u ontbijten en om 6.45u de boot in op weg naar Tambopata National reserve.
Het was een wandeling van 3 km door de jungle, naar een bootje die ons naar een meer zou brengen.
En wat heb ik gelachen...Aangezien het de avond ervoor geregend had, was onze looproute een en al blub! En niet een beetje...nee een boel! Gelukkig had de gids hier wel rekening mee gehouden en ons voorzien van laarzen en een loopstok, wat ik in al mijn glibberpartijen veel heb gebruikt. Dat ik niet onderuit ben gegaan is me nog steeds een wonder.

Na onze wandeling gingen we met zn alle in een kleine kano op naar het prachtige meer, Lago Sandoval.
Echt super! Alleen al op dat bootje zitten was al geweldig! Dwars door al het groen heen en ondertussen op zoek naar wildlife. En we weer hebben heel wat wildlife gezien: veel exotische vogels, apen, schildpadden, een waterslang, een kaaiman in de verte en otters wel gehoord maar niet gezien.

Na ongeveer 2 uur rond het meer gevaren te hebben, zijn we weer terug gegaan waar we zijn gestart en zijn weer terruggeglibberd naar de boot. Gelukkig was de zon inmiddels hoog aan de horizon (warm!) dus was de modder op sommige stukken al stukken minder.
Weer bij de lodge een lekkere lunch, want aan het eind van de middag gingen we weer een jungle tour doen. Dit keer op eigen grondgebied, achter de lodge, dus hoefden niet weg op de boot. De koplampen gingen ook mee, want het wordt hier snel donker en in de jungle zie je dan echt niets meer.

Ook nu was het weer een heel spektakel aan natuur. Vele verschillende boomsoorten (waaronder oa de reuze zijde bomen), vele insekten (sprinkhanen, kevers, wandelende takken, wandelend blad, krekels) en vele spinnen! We hebben zelf enkele tarantulas gespot!
Na deze toch best vermoeidende dag, zochten we na een lekker avondeten vroeg ons bedje op.

Op de alweer laatste dag van ons jungle avontuur, was het weer vroeg opstaan. 4.30u op, geen ontbijt maar gelijk om 5.00u de boot op. Deze ochtend zouden we de Pared Wall gaan bekijken. Een grote wand waar vele papagaaien wonen. Helaas moesten we van een afstandje kijken, om de dieren niet te storen, maartoch wel gaaf om zoveel papagaaien in het wild te zien.
En op de terug weg hebben we ook nog een luiaard in de bomen gespot.

Helaas was het na deze activiteit weertijd om terug naar het vaste land te keren. Ons vliegtuig vertrok iets later dan de andere mensen, waardoor Jorien en ik nog net een snel bezoekje aan het slangenopvang konden brengen, voordat we om 11.25u weer op het vliegtuig terug naar Cusco zaten.

Weer een prachtig weekend! Vooral omdat je in een geheel andere wereld terecht komt. Wat kan een land toch veel moois bieden!


P.S. Ook de fotos van het vorige verhaal staan er inmiddels op!

  • 18 Juni 2009 - 06:00

    Marielle:

    Heej meis

    Wat balen dat je naar de tandarts moest, maar gelukkig kon je jungle-avontuur toch doorgaan! Het klinkt echt megamooi!
    Geniet daar nog even en tot snel!

    Kus

  • 18 Juni 2009 - 07:20

    Chris:

    AAARGH! Ik krijg echt de kriebels weer als ik die WC zie haha! My god wat heb ik die toch vaak zitten bekijken.. Maar wat tof dat je naar die jungle bent geweest man, echt supergaaf! Hier alles zijn gangetje, begonnen met co-schappen, tentamencijfer nog niet terug en inderdaad, heerlijk met mijn mannetje ;). Nog 3 weekjes, wat gaat dat snel he! Dus ga je nog een dezer weekenden naar Arequipa? Pas op als je niet gaat hoor, dan zwaait er wat :p.
    Hou je taai en tot snel,

    Chris

  • 18 Juni 2009 - 08:36

    Dieneke:

    ahh, de tandarts kan me helemaal voorstellen, maar je schrijft gelukkig goed verdoofd maar vond je dat spuitje niet het meest pijnlijke? Geniet van je laatste weekjes!

  • 18 Juni 2009 - 10:43

    Bregje:

    hey marrit,

    vind het erg dapper dat je meteen naar een tandarts bent gegaan!! Ik heb eerst 3 weken met tandpijn rond gelopen tot het echt niet meer te houden was en alsnog moest gaan... Dan is het zo beter & kon je ook nog volop van je weekend-trip genieten!

    Klinkt allemaal weer even mooi & avontuurlijk, kan niet wachten om over een paar weekjes al je verhalen te kunnen horen!

    Liefs, Bregje

  • 18 Juni 2009 - 12:13

    Jamie:

    Ja, dat zijn helaas geen pretjes, in het buitenland naar de tandarts. Gelukkig viel het mee. Je hebt weer een supergaaf weekend gehad in de jungle. En zo te horen vermaak je je prima met alle leuke mensen die je ontmoet.
    Disfruta con los niños en tu trabajo volutario!

    Jamie

  • 18 Juni 2009 - 12:18

    Jamie:

    Ik kan natuurlijk beter eerst de foto's kijken en dan een berichtje schrijven:). Wat geweldig die foto's met je kids. Als een stelletje milieuactivisten over straat: Gente, apague el motor de su carro!!! Zo is dat!
    Heb je ook niet het gevoel dat je wel een paar van die schatjes mee naar huis wilt nemen?;)

  • 18 Juni 2009 - 15:00

    Fien:

    He Marr!
    WAt een verhaal! En wat een doodsangsten moet je uit hebben gestaan! Maar gelukkig dat alles goed is gegaan. Ben echt onder de indruk van al je foto`s! Zo onwerkelijk dat je daar zo ver weg bent! Echt super dat je het eindelijk hebt gedaan,echt een verrijking van je leven denk ik, IK BEN ZO JALOERS!!! Haha. Maar je hebt het meer dan verdiend!
    Tot over een paar weekjes!
    Dikke Kus Fien

  • 19 Juni 2009 - 14:20

    Huub:

    Hi Marrit,

    Tsjonge, dat jij ook zo bang bent voor de tandarts. Dat wist ik niet. En je hebt nu gezien dat het ook niks voor stelt en je dus vanaf nu nooit meer bang hoeft te zijn. Blijft overeind dat je met de meeste tandartsen beter een borrel kan drinken dan dat ze in je mond zitten te werken. Leuk om t lezen dat iedereen die op jouw verhaal reageert nog maar eens bevestigd dat je bang moet zijn voor de tandarts. Flauwekul hoor. Allemaal watjes. Jij bent in iedere geval voor altijd van je angst voro de tandarts af. Toch?? Wel gaaf hoor drie dagen in de jungle. Daar zijn onze brabantse bossen natuurlijk niks bij. Hooguit een slap aftreksel van... Ik lees dat je ook nog een weekend tegoed hebt in Arequipa. Zal wel weer smullen worden. In ieder geval wens ik je nog veel plezier en nog mooie dingen tegemoet. En maar geen tandartsen meer :-) Veel liefs Huub.

  • 20 Juni 2009 - 15:03

    Bianca:

    Heeeey meissie!!

    Wat balen van dat tandarts-verhaal zeg!! Maar gelukkig heb je meteen daarna een ontzettend gaaf en indrukwekkend weekend gehad, dus dan ben je het snel weer vergeten.
    Wat een super gave foto's heb je weer gemaakt!! Echt WAUW!! Het ziet er allemaal zo ongelofelijk mooi uit! Hoewel ik sommige foto's ook wel heel eng vond.... Maar jij bent gelukkig erg dapper!
    Nou, geniet nog even van de laatste weekjes!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 48169

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: