Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Lima

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

06 Mei 2009 | Peru, Lima

En toen was het zover, op naar het derde en laatste deel van mijn reis: PERU!

Om 10.45 PM zou mijn vlucht van LA airport vertrekken. Omdat ik ruim op tijd wilde zijn (dit keer ;) ) en de auto van te voren moest wegbrengen, was ik om 7.30 PM op het vliegveld. Afscheid genomen van mijn autootje, met 2500 mijl meer op de km teller en op met mijn berg bagage naar de check in. Aangezien ik al die tijd geen weegschaal had gehad, had ik ook geen idee wat mijn koffers wogen (ze voelde wel wat zwaar...) Gelukkig mocht ik bij de check-in een weegschaal gebruiken en na wat heen en weer geschuif met bagage kreeg ik het voor elkaar alles in mijn backpack en koffer te krijgen (gelukkig!) Ingecheckt, mijn 3 boarding passen voor de 3 vluchten, een hapje eten en wachten op mijn vlucht.

Ik weet niet goed wat het is met mij en vliegen, maar geluk heb ik zeker niet. Na een korte maar goede vlucht vanuit LA, kwam ik om middennacht aan op het vliegveld van San Francisco. Mijn vlucht stond op het scherm, alleen had nog geen gate nummer. Ook op mijn boarding pass stond geen gate, dus ik dacht: ´die komt vast zo´, dat heb ik wel vaker meegemaakt. Echter na 30 min was er nog steeds geen gate....hmm...dat kon toch niet goed zijn. En als je dacht het even te vragen aan een medewerker, dan had je het mis. Vol verrassing was er geen kip en bleek het vliegveld gesloten te zijn... Echt waar?! Dat geloof je toch niet?! Ik vlieg toch zeker niet als enigste nog?! Ik dus als een gestreste kip over het vliegveld op zoek naar mijn gate, totdat ik eindelijk iemand vond die me wel kon helpen. Over de walkie talkie, bleek het hele vliegtuig al op MIJ te wachten...! Snel de douane heropend, ik opnieuw door de douane en snel naar de gate. had ik dus bij de internationale gate te moeten zijn, waar mijn gate wel netjes op het scherm stond. GREAT! Fijn dat ze dat mij ook even hadden verteld.
Anyway, snel het vliegtuig in en gaan met die banaan. (Kan je voorstellen hoe gegeneerd je zo´n vliegtuig inloopt waarbij iedereen je aanstaart als zijnde ´ohw jij bent die waar wij allemaal op zitten te wachten´)

Vervolgens ging mijn vlucht van San Francisco naar San Salvador (Honduras) en van daar naar Lima (Peru) waar ik om 2.10 PM de volgende dag aankwam. Zelfs in het vliegtuig was alles al Spaans, dus ik was al helemaal enthousiast!
Helaas was de enthousiasme van korte duur, want zoals mijn onderbuik mij al probeerde te vertellen waren mijn problemen nog niet helemaal voorbij. Beide koffers bleken bij aankomst nog in San Francisco te staan. Dus daar stond ik dan....zonder koffers. Even flink zuchten, papierwerk invullen en dan maar zonder koffer naar mijn hotel.

Op het vliegveld werd ik netjes opgehaald door iemand van het hotel (leuk als er iemand staat met een bordje met je naam erop....lijk je ineens heel belangrijk ;) ) Het hotel maakt de dag gelukkig weer helemaal goed, met mijn eigen kamertje (voor mij alleen!) met TV, lekkere douche en gratis internet! En buiten dat was de eigenaar ook nog Nederlands! En weet je waar vandaan?? ... OSS!!! hihi wat grappig!
Een pizzatje gegeten, lekker gedouched en mijn bedje in. Heerlijk TV gekeken (dat had ik echt gemist) en weg was ik.

In de vrije dag die ik had voordat ik doorvloog naar Cusco, wilde ik graag wat van Lima zien. Dus na een heerlijk ontbijtje met broodjes en (tenminste échte) kaas met de bus naar Downtown Lima. Heel bijzonder, want de bussen hier zijn minibusjes waarbij de mensen bijna als sardientje in een blik rondgereden worden. En dat voor 30 cent!!
En buiten dat is het verkeer hier echt een gekkenhuis!! Iedereen rijdt hier overal en schiet in de kleintje gaatjes doorheen. Ja, zelfs ik (die wel van een beetje spanning houd) hield mijn hartje vast.... Ongelooflijk hoe de mensen hier kunnen rijden zonder ongelukken te maken. En buiten de stank van alle uitlaatgassen hier, hoor je dus ook continu wel een auto toeteren.

Ook Lima ziet er geheel anders uit dan verwacht. De stad is vies en ziet er oud uit. Buiten een aantal prachtige gebouwen, ziet de rest er heel bouwvallig uit. Ik weet niet waarom, maar had toch iets moderners verwacht. Bovendien was het me al snel duidelijk dat je zonder Spaans niet ver komt. Vrijwel niemand spreek Engels, dus vragen om hulp valt vies tegen. En als Europeaan (blank en groter) val je vrij snel op en voelde ik me toch niet overal even veilig rondom sommige mannen.
Maar toch gewoon lekker wat rondgelopen en mbv een kaartje wat van de hoogtepunten gezien. Ik had ook mazzel, want bij aankomst op Plaza Des Armes was er net een show van het leger bezig. (zie filmpje)
Vervolgens met de taxi weer terug te gaan naar het hotel (in de wijk San Muigel) om daar de laatste uurtjes lekker te relaxen.

En toen eindelijk naar mijn eindbestemming Cusco waar mijn laatste avontuur echt van start gaat. Eerst 4 weken spaanse lessen, gevolgd door 4 weken vrijwiligerswerk in het weeshuis! Ik heb er zin in! In mijn volgende bericht zal ik alles over mijn aankomst en eerste indrukken vertellen.

  • 06 Mei 2009 - 20:00

    Marielle:

    Heej meis

    Het klinkt weer helemaal top...heb je de koffers al terug? Wij hebben gisteren Jamie weer verwelkomt in het koude natte nederland en nu is het dus alleen nog wacht op jou! Maar ga maar eerst genieten in Peru!

    Kus

  • 06 Mei 2009 - 20:25

    Jamie:

    Ff, ik dacht dat ik al drama had met vliegen. M'n vlucht van londen naar amsterdam was inneens gecancelled, toch nog met een ander vliegtuig meegekund. Maar dit slaat inderdaad alles!
    Suerte con tus clases de espanol!

    Besos Jamie

  • 06 Mei 2009 - 20:36

    Bianca:

    Heeey meissie!

    Wat goed dat je weer helemaal goed bent aangekomen! Wel jammer van het bijna missen van je vliegtuig (haha zou ook echt een actie voor mij kunnen zijn!) en het helemaal missen van je koffers... Worden die nu naar je nieuwe bestemming gestuurd?
    Heel veel succes en plezier met de Spaanse lessen!

    Liefs

  • 06 Mei 2009 - 20:50

    Stefanie:

    heyy zussie,

    Gelukkig weer aangekomen. Zal wel weer wennen zijn in een compleet andere wereld. Zul je denk ik alle tegenstellingen wel tegen gaan komen. Eerst het extreme amerika en dan het sumide peru. Ik wens je iig heel veel plezier en zal aan je denken (ook in afrika). kusje je zussie

  • 06 Mei 2009 - 21:56

    Anton Kool:

    Je maakt het mee.
    Gelukkig kom je steeds weer boven water!
    Succes, Anton.

  • 07 Mei 2009 - 06:09

    Tanja:

    Lieve Marrit,
    Ik hoop dat je geniet van je stoere avonturen en je voortaan gesterkt voelt in het feit dat je dit alles alleen toch gewoon maar doet! Veel plezier met je spaans, xxx

  • 07 Mei 2009 - 19:56

    Inske En Frans:

    Wat jammer dat Lima niet helemaal was wat je ervan verwacht had! Al vonden we de foto's toch wel erg mooi!! Nu op naar de Spaanse lessen, heel veel succes daarmee! En leuk zo'n nieuw achtergrondje ;)

    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 48164

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: