Laatste dagen USA - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Laatste dagen USA - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Laatste dagen USA

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

02 Mei 2009 | Verenigde Staten, California

Daar ben ik weer met (alweer!) een bericht. Ik weet het, een helehoop leesvoer, maar ik maak ook zoveel mee!
Bovendien wordt deze mooie site als ik thuis kom omgetoverd in een mooi foto/verslag boek, dus dan willen we natuurlijk ook het hele verhaal erin hebben staan. :D

De laatste dagen tikten voorbij en nog 3 dagen te vullen voordat ik doorvloog naar Peru. Ik had besloten toch nog graag San Diego te willen zien (omdat iedereen daar hier vol enthousiasme over praat) dus vanuit de Grand Canyon reed ik op maandagmorgen met mijn autootje aan richting San Diego. Een lange rit dus een hele dag rijden.

Ik had een hostel geboekt in het centrum van San Diego, waar ik rond half 7 PM aankwam. Mijn spullen de trap op gesleept (mijn koffer is echt veeel te zwaar daarvoor) en in mijn kamer gezet en op zoek naar een restaurantje. Na een lekkere portie Sushi en een borrel met mijn buurman moe mijn bedje in.

De volgende dag besloot ik naar een van de mooiste dierentuinen van Amerika te gaan, de San Diego Zoo! Al lang geleden dat ik naar een dierentuin ben geweest, dus ik was helemaal enthousiast! En terecht, want het is een heel mooi park. Een hele hoop te zien, veel te veel foto´s gemaakt en tot sluitingstijd daar rond gelopen.
´s avonds een hapje wezen eten met een van de meiden uit het hostel (uit Duitsland) en ditkeer betijds te bed.

De laatste dag zou ik in de avond naar LA rijden dus had ik een kleine dag om te vullen. Pancakes als ontbijt, uitgecheckt om 10.30 AM en in de auto naar het Nationaal Monument Cabrillo. Ik dacht: daar kan ik me wel vermaken, bovendien is het dicht bij een van de grote stranden waar ik daarna lekker naar toe kan. Bovendien was het weer lekker dus prima idee.
Het park zelf was niet zo spectaculair, maar wel oke. Wat wel leuk was, is dat ik een meisje leerde kennen waarmee ik vervolgens de rest van de dag heb opgetrokken. Samen het park doorgelopen, samen naar het strand gegaan en lekker een hapje gegeten. een super leuke meid! En het grappige was nog dat ze zelfs in LOST heeft gespeeld. Hihi, toch nog een beroemdheid gezien ;)

Op advies (wegens het drukke verkeer in LA) om 6.00 PM de auto in waarbij ik om 9.00 PM aankwam bij mijn laatste hostel. De laatste maar meteen de beste, namelijk 10 meter van Venice Beach af! Heerlijk!
Nog lekker een laatste keer de kroeg ingedoken met de mensen van het hostel en lekker te bed.

En zo was het alweer mijn laatste dag in Amerika....wat raar! Gelukkig had in LA al gezien en kon ik lekker mijn dagje relaxen in het hostel en op het strand. Mijn vliegtuig zou pas in de avond vertrekken, dus had de hele dag! Het weer was perfect, beetje winderig maar heerlijke strad dag. Helaas een beetje verbrand (tsja...met die wind heb je dat weer net in de gaten) maar prima genoten.

om 6.00 PM mijn spullen ingeladen de auto in en naar het vliegveld.
Mijn reis in de USA zit er weer op!
Terug kijkend op mijn 4 weken rondreis hab ik echt een fantastische tijd gehad! Ondanks dat ik oorspronkelijk niet alleen zou reizen, heb ik een hele hoop leuke mensen leren kennen en heb ik me niet alleen gevoeld. Heel veel gezien, onvergetelijke dingen meegemaakt en bovenal genoten! :D

  • 03 Mei 2009 - 05:20

    Jolien:

    Wat een supertijd heb jij volgende mij gehad!!! Ik hoop dat Peru net zo leuk gaat worden als het 'eerste' deel van je reis!

    xx Jolien

  • 03 Mei 2009 - 09:37

    Bregje:

    hey marrit,

    kan niet wachten tot we kunnen lezen hoe het je in Peru vergaat!

    Liefs, Bregje

  • 03 Mei 2009 - 13:46

    Marielle:

    Heej meis

    ik heb met veel plezier je verhalen gevolgd over amerika, maar ben nu ook heel benieuwd naar peru. Geniet daar net zoveel, dan komt het allemaal goed!

    Kus Marielle

  • 03 Mei 2009 - 15:03

    Inske En Frans:

    Wat gaat de tijd toch weer veeeeeel te snel he! Maar toch een hoop gezien en beleefd. Nu in Peru ook een mooie tijd!

    Liefs

  • 04 Mei 2009 - 08:21

    Vicky:

    hey zus

    helemaal super zeg!
    Het is echt wel stoer hoe jij deze reis hebt gedaan! Natuurlijk de eerste 2 weken met mama en papa samen, maar daarna ook nog 2 weken alleen (ik had dat nooit gedurft ;-) )
    Geniet van je tijd in Peru! Ik denk dat dit ook helemaal super wordt!
    We denken hier aan je!
    xxx
    ook een pootje van Snoopy!

  • 04 Mei 2009 - 09:13

    Opa En Elly:

    Hoi Marrit,
    Wat een geweldige tijd heb je daar gehad, we hebben genoten van je reisverslagen,en foto's
    Wensen je een hele goeie tijd toe in Peru
    liefs opa en Elly

  • 04 Mei 2009 - 17:55

    Bianca:

    Hey meis,
    Nu zit je avontuur in Amerika er al weer op. Het is al zo lang geleden dat ik je voor het laatst zag, maar door de vele geweldige verhalen, lijkt de tijd toch snel voorbij te gaan.
    Heel veel plezier in Peru!! Maak er net zo'n mooi avontuur van als in Amerika, dan komt t helemaal goed.

    Liefs

  • 05 Mei 2009 - 16:50

    Anton Kool:

    Marrit.
    Ik ben even de draad kwijt, maar ik denk dat je nu (5 mei) zo ongeveer in Peru bent.
    Een volstrekt andere omgeving met een andere missie.
    Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat en hoe je een en ander ervaart.
    Pas goed op jezelf en vertroetel de kinderen in het weeshuis!
    Heel veel succes en een dikke knuffel van mij, Anton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 48153

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: