Grand Canyon - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

28 April 2009 | Verenigde Staten, Arizona

Na 4 leuke dagen Las Vegas gaat de reis verder naar een van de mooiste parken van Amerika, de Grand Canyon. Een van de 7 wereld wonderen en in 1 woord ONGELOOFLIJK! :D

Na een kort nachtje slapen na een leuke stapavond in Las Vegas, moest ik vrijdag toch echt weer in mijn autootje naar mijn nieuwe hostel in Flagstaff, ongeveer 1,5 uur van de Grand Canyon af. Omdat ik een beetje te laat vertrokken was uit Las Vegas (tsja...moe en wilde eigenlijk niet weg) kwam ik pas laat in de avond bij mijn hostel aan. Gelukkig wel heelhuids door de bergen heen gekomen (toch weer heel anders dan ons platte landje). Prima hostel met een volle 6 persoons vrouwenkamer, en ditkeer bovenin het stapelbed. Even wat informatie verzameld over de Grand Canyon en mijn bedje in.

Ondanks dat ik mijn eigen autootje heb, had ik toch besloten een georganiseerde tour door de Grand Canyon te gaan doen. Buiten het feit dat het park enorm groot is en ik geen idee had waar te beginnen, is het toch ook wel gezelliger om met een groep te gaan. En er werd een tour georganiseerd door het hostel, die ons daar ophaalde en weer thuis bracht, dus ideaal. :D

Zaterdag morgen dus zo om 9.00 AM in een busje met een groep van ongeveer 10 mensen (overal vandaan, incl 1 Ned jongen) op naar de Grand Canyon.
En zoals ik al had gehoord van de mensen die er zijn geweest, geweldig!! Enorm groot en heel anders dan andere parken waar ik al ben geweest. En in plaats van een berg is het dus een Canyon, dus een vallei! Niet in woorden te beschrijven hoe mooi! Moet je gewoon zelf hebben gezien.

De tour bevatten enkele stoppunten waar je prachtig uitzocht had, en een hike van ongeveer 2 uur. Jeeh, ik met mijn verschrikkelijke spierpijn van de Red Rock Canyon, was wel weer in voor een wandeling. :S Nee, natuurlijk wil ik er ook in gestaan hebben. Dus dat heb ik ook gedaan! :D Vreemd want ipv omhoog en dan omlaag, heb je dus eerst het makkelijke deel (omlaag) en dan het moeilijke (omhoog). Maar gelukkig ging het goed. En de groep waar we mee gingen was ook heel gezellig, dus was blij dat ik met deze tour was meegegaan.
7.00 PM weer terug bij het hostel, hapje eten en lekker te bed.

De volgende dag had ik weer de Grand Canyon op de planning, maar ditkeer nog veel gaver dan de dag ervoor. Ik ging namelijk een helicoptervlucht doen!!! Een tocht die niet alleen over de South Rim ging (dat gedeelte wat ik de dag ervoor ook gezien had) maar ook over de North Rim (dat wegens het seizoen voor wandelaars en auto's nog gesloten was) Perfect dus. Om 11.00 AM moest ik bij het vliegveld zijn waar we met 6 man in een helicopter gingen. En Het was echt GAAF!! Helaas zat ik niet naast de piloot, maar mijn uitzicht was er niet minder op. Ondanks dat ik al een gedeelte gezien had, was het nog steeds geweldig! En de South Rim zag er toch weer anders uit dan de North Rim, dus ben blij dat gedeelte ook gezien te hebben.

Dus na weer tientallen foto's en vele indrukken verder, stapte ik na 45 min weer veilig en voldaan uit de heli. Super ervaring die ik nooit meer vergeet!

De rest van de middag had ik vrij en op advies van andere besloot ik naar een stadje genaamd Sedona te gaan. Vanwege de rotsformaties daar, bleek dat ook een van de sightseeing punten van die omgeving te zijn. En aangezien ik de vrijheid van een auto had, prima idee. Haha, en voordat ik het wist had ik 3 mensen met me mee in de auto, die Sedona ook wel graag wilde zien, maar geen auto hadden. Prima, gezellig! Dus ik samen met mijn kamergenootje, een jongen die ik had leren kennen in de tour van de dag ervoor en een nieuwe Nederlandse jongen, op weg naar Sedona.
En dat was het ook zeker waard! Natuurlijk niets ivm de Grand Canyon, maar zeker mooi. Lekker wat rond gereden, weer vele foto's gemaakt, met zn alle wat gegeten bij de mexicaan en na een mooie zonsondergang weer terug naar het hostel. Weer een super dag!

En toen was het de volgende dag alweer tijd om weer terug naar California te gaan. San Diego als laatste bestemming. Daar horen jullie alles over in het volgende bericht.


P.S. Helaas kan ik deze mooie indrukken nog niet met jullie delen, want kan hier mijn foto's niet uploaden, maar dat doe ik uiteraard zo snel mogelijk. De foto's van Vegas en Alcatraz staan er trouwens wel al op.









  • 29 April 2009 - 08:36

    Maaik:

    Hey meis!

    Wat ben ik jaloers op je zeg! Wat een mooie dingen zie je daar toch (Sedona en Flagstaff zijn wij ook geweest)
    San Diego zijn wij niet geweest, dus ben daar wel heel benieuwd naar hoe het is!
    Volgende week dinsdag komt Jamie weer thuis en op jou moeten we nog even wachten... We missen je wel hoor!
    Veel plezier in San Diego!

    Liefs Maaike

  • 29 April 2009 - 11:45

    Nadine:

    Het klinkt weer helemaal geweldig Marrit! Ben ook erg benieuwd naar je foto's! X Nadine P.S. We drinken een biertje (of meer:P) op je op het gala!

  • 29 April 2009 - 17:02

    Bregje:

    hey Marrit,

    wat super leuk!! Klinkt al erg mooi, kan niet wachten tot we ook de foto's kunnen zien! En zo te lezen bevalt het 'alleen' reizen je ook prima! Fijn dat je zo snel mensen leert kennen om iets mee te doen!

    Geniet er nog maar even van,
    liefs Bregje

  • 01 Mei 2009 - 15:01

    Jamie:

    Hey marr!

    Ik ben razend benieuwd naar de fotos van de helikoptervlucht! Toen ik het las zag ik het helemaal voor me dat je daar overheenvliegt.
    Voor mij laatste lootjes hier, kan mn koffer al gaan pakken. Gister afscheid op mn stage gehad.
    Jij heel veel plezier nog in noord-amerika. Wanneer ga je naar Peru?

    kuz jamie

  • 01 Mei 2009 - 16:34

    Bianca:

    Hey meissie!!

    Het klinkt allemaal weer super spannend, indrukwekkend en GEWELDIG om eens mee te maken!!
    Ik ga nu snel je foto's van Las Vegas en Alcatraz bekijken!

    Liefs

  • 02 Mei 2009 - 15:13

    Francie:

    Wat geef jij ons veel leesvoer.Je zou er eigenlijk een boek van moeten maken en we zijn nog niet aan het einde !Alles nog oké met je, nog niet ziek geweest ?
    Pas goed op en amuseer je verder.
    Kus Francie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 48159

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: