Las Vegas - Reisverslag uit Nevada, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Nevada, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

24 April 2009 | Verenigde Staten, Nevada

Na 2 dagen rijden, met een onvernachting in een Motel 6 halverwege, kwam ik rond 7.00 PM aan bij het USA Hostel in Las Vegas. De reis er naar toe was prachtig!! Het landschap en de bergen waar je doorheen rijd zijn echt super mooi. En toch allermaal anders. En gelukkig voelde ik mezelf in mijn autootje al snel op mijn gemak en zo reed ik met een lekker muziekje op de achtergrond, met de cruise controle (wat een uitvinding!) en de airco aan (want het was buiten inmiddels 35 graden!) lekker op mijn gemakje naar Las Vegas. Mijn hostel stond in de Loney Planet en daar kon ik dus met mijn nieuw aangeschafte TomTom (jaja je kent mij en de weg...) makkelijk naar toe rijden. En dat was een goede keus: 8 bed meiden kamer (waar slechts 1 ander meisje in sliep), ontbijt, zwembad en toegang tot (betaald) internet voor slechts $15,-! Goedkoper vind je het niet... :D

Het andere meisje in mijn kamer, Katie, was een Engelse en had er net een wereldreis van 9 maanden op zitten (hoe gaaf!). Echt een leuke meid, dus daar heb ik verdere avond mee opgetrokken en gekletst. Helaas vertrok zij de volgende dag weer, maar zo voelde ik me meteen op mijn gemak hier.

De volgende dag zou er eigenlijk een hike georganiseerd worden naar The Red Rock Canyon, maar wegens te weinig inschrijvingen ging dat helaas niet door. Achteraf misschien maar goed ook, want ook die dag was het hier superheet! En gezien er hier een lekker zwembad is, heb ik me de ochtend en begin van de middag lekker gemaakt in de zon :D In de middag wilde ik mezelf toch nog even nuttig maken en ben ik samen met Andy, een jongen die ook in het hostel alleen verbleef, naar de 'Strip' gegaan: de straat waar alles te doen is hier. Super mooi! Alle dure hotels, casino's en barren liggen aan deze straat. En buiten het feit dat deze hotels allemaal in een thema gebouwd zijn (zoals Egypte, een kasteel, klein New York, Klein Frankrijk enz) zijn er ook allemaal actracties en shows (zoals een achtbaan (waar ik natuurlijk in ben geweest!) een fontijn show (zie de film!) Aquaria, Leeuwen enz) En aangezien de Strip zo lang en interressant is, hebben we die dag pas de helft kunnen zien en besloten de dag erna de andere helft te gaan bekijken.

In de avond was er een Hotel tour georganiseerd door het Hostel. De eigenaar nam ons mee naar de ultime hotels om deze eens van binnen te zien om te zien hoe het leven daar is. En dan praten we dus niet om een aantal sterren hotel, maar een 5 Diamanten hotel!! Echt prachtig! Er was zelfs een hotel met klein Venice erin.(zie de foto's!)
Na een leuke avond met een stel leuke meiden, om 2.00 AM naar mijn bedje voor een goede nachtrust. Inmiddels de kamer voor mezelf alleen, dus dat is wel relaxed.

Woensdag was het hier weer bloedjeheet (32 graden in de schaduw) dus weer lekker badderen aan het zwembad. En omdat ik gisteren niet alles van de Strip gezien had, wilde ik dat ook nog doen. Dit keer een hotel met een kleine dierentuin erbij, met witte leeuwen, witte tijgers en dolfijnen! Een hapje eten in de stad en 's avonds weer terug naar het hostel.

Donderdag ging ons avontuur naar de 'Red Rock Canyon' toch nog door. Ik wilde dat wel graag zien, dus werd het speciaal voor mij nog georganiseerd. Shawn, de manager, en 2 leuke Deense meiden die ik hier heb leren kennen, Charlotte en Sofia en ik op pad. En we waren gewaarschuwd dat het heel mooi maar ook zwaar zou zijn... Nou, ik kan wel zeggen dat ik dit een van de mooiste, zwaarste, engste maar vooral spannendste hikes heb gevonden aller tijden! Het was namelijk echt klim en klauter werk (bijna stijl omhoog), een wind die ons bijna van de berg afblies (56 km/h) en soms liepen we helemaal op de rand van de berg. We hebben alle 3 de toppen gedaan, waarvan de hoogste op ongeveer 700m hoog was. Dus ik ben helemaal trots op mezelf!
's avonds nog even downtown de stad in gegaan (De vroegere Strip), lekker wezen dansen in een Club en daarna laat mijn bedje in.

En zo is het vandaag weer tijd om verder te gaan. Nog een ochtendje wakker worden aan het zwembad om vervolgens met de auto richting mijn hostel bij de Grand Canyon te gaan. Op naar een van de mooiste parken van Amerika!

• 25 April 2009 - 07:12

Stefanie:

Nou zus, wat een mooie avonturen. Jij zal wel een hele mooie fotoboek krijgen en verhalen om nooit meer te vergeten. En ook daar weer leuke mensen leren kennen. Geniet ervan en ik geniet hier een beetje mee. Veel liefs en ik kijk uit naar je volgende berichtje. In afrika heb ik skype;) gr mij

• 25 April 2009 - 08:40

Marielle:

Heej meis

Wat een gave verhalen en foto's weer. Ik herken wel een beetje dingen van maakie's foto's, maar gaaf om in het echt te zien. Wanneer vertrek je nu eigenlijk precies naar peru?
    Heel veel plezier daar nog en geniet van het prachtige weer!

Kus

• 25 April 2009 - 08:48

Inske En Frans:

Hey meis,
    Super gaaf allemaal zeg! En in je eentje red je het ook allemaal heel goed zo te lezen. Stoer hoor! Super mooie dingen gezien en beleefd...
    Pas goed op jezelf!

Liefs ons!

• 25 April 2009 - 09:40

Jolien:

Klinkt goed hoor!! Geniet er maar lekker van en maak maar heel veel leuke foto's!

Liefs Jolien

• 25 April 2009 - 10:40

Nadine:

Super vet verhaal weer marrit! Ben je ook van plan gezelschap voor onderweg mee te nemen? Have fun! X Nadine

• 25 April 2009 - 20:17

Bianca:

Heeeey meis!
    Wat een gavae foto's weer allemaal! Het lijkt me echt geweldig om dit allemaal eens in het echt te zien en jij maakt het nu gewoon mee! Ook heel leuk dat je je toch zo goed vermaakt in je eentje (was ik ook niet bang voor ;) )
    En vooral je ' Red Rock Canyon-avontuur' lijkt me echt geweldig!!! Ben stiekem wel een beetje jaloers :p

Liefs,

• 27 April 2009 - 18:38

Elly:

Hoi meisje, hier even ook een berichtje van mij. Wat was ik graag langer gebleven om Las Vegas nog met je te zien. Heel bijzonder allemaal en weer zo groots. Vreemd om te bedenken dat Las Vegas midden in de woestijn ligt. Zou je niet denken als je al die dieren en vooral dat water daar ziet. Nu kun je wel zien waar al het geld zit. veel liefs en wees voorzichtig en fijne dagen in Grand Canyon en San Diego. We denken aan je. xxx Elly