Afsluiting en een nieuwe start - Reisverslag uit Nevada, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Afsluiting en een nieuwe start - Reisverslag uit Nevada, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Afsluiting en een nieuwe start

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

21 April 2009 | Verenigde Staten, Nevada

Helaas komt er aan alles een eind. Zoals ons mam al zei: 'niet leuk maar het is niet anders'. Echter de afsluiting van het een is een nieuw begin voor het ander.

Na weer een lange reis van Yosemite Park naar San Francisco, kwamen wij vroeg in de avond aan in ons motel. Gezien we dit keer niet in het centrum hoefde te zijn en het wel fijn was snel bij het vliegveld te zijn, verbleven we buiten de stad dichtbij het vliegveld.

Voor zaterdag hadden we als laatste uitstapje Alcatraz op de planning. Wegens de grote drukte de vorige keer dat we er waren, hadden we deze sight seeing nog niet gezien. Alcatraz was ooit een mulitaire basis en staats gevangenis op een eilandje 2 km van San Francisco vandaan. Nu nog slechts een zeer beroemde sight seeing. Om 9.30 AM vertrok onze boot naar het eiland om daar vervolgens dit spectakel eens te gaan bekijken.
In het hoofdgebouw, de oorspronkelijke gevangenis, kon je rondlopen mbv een audiotour (in het Nederlands zelfs!). Heel leuk en grappig om de ooit zo zware gevangenis van binnen te zien.
Op het eiland verder was niet zo heel veel bijzonders meer te zien, omdat er door onvoldoende onderhoud en daardoor gevaar voor instorting, heel veel niet meer bereikbaar was.
Wel had je vanaf het eiland een prachtig uitzicht over de skyline van San Francisco! (zie foto)

En zo kwam er na 13 dagen toch een eind aan het avontuur met mijn ouders. 2 fantastische weken, met ongeveer 2000 mijl (3200 km) meer op de km teller!
In de middag de koffers inpakken (mijn ouders namen mijn labtop en 1 van mijn 2 koffers mee terug naar huis), 's avonds nog een keer lekker uit eten met zn 3tjes en dan de volgende ochtend op naar het vliegveld. Het vliegtuig van mijn ouders vertrok om 8.30 AM, dus om 6.30 AM vertrokken we.

De avond ervoor hadden mijn ouders hun auto terug gebracht en ik mijn autotje opgehaald (Ford Fusion!) Spannend...ik had al in 3,5 maand niet meer gereden, dus dan is het ineens toch wel weer een beetje eng. Zeker in een ander land... Maar gelukkig ging dat allemaal goed.
En nu waren de rollen dus ook een keertje omgedraaid en kon ik zo mijn ouders op het vliegveld afzetten.
En toen kwam het onvermijdelijke....het afscheid. Vanwege alle chaos op de dag van vertrek in Ned (3,5 maanden terug) voelde dit toch meer als een afscheid dan voorheen. Ik moest toch echt een aantal keer goed slikken...Even zwaaien en daar stond ik dan...alleen...

Maar goed... Marrit is een grote meid, dus borst vooruit, kin omhoog en gaan met die banaan! Spulletjes opgehaald in het motel, mijn autootje in en rijden maar. Mijn reis gaat naar Las Vegas, wat ik in 2 dagen rijd omdat het te ver is voor in een keer.
De airco aan, cruise controle aan, lekker muziekje op en daar ga ik!


P.S. De foto's volgen nog, maar gezien ik geen labtob meer heb, moet ik een plaats vinden waar ik deze foto's kan uploaden. Nog even geduld dus.

  • 21 April 2009 - 17:24

    Stefanie:

    He zus,

    Kan me voorstellen dat dat wel voelde als een afscheid. Maar des te meer weet je wat je ouders voor je betekenen he:) Ik was wel blij dat ze er wel waren want bij thuis horen mama en papa en de hond (en die was ook in de kennel). Je hebt al een paar maanden prima doorstaan dus dit is een appeltje voor jou. Heel veel plezier nog zus! En ik kijk uit naar je verhalen. Wees voorzichtig en maak veel plezier.
    Groetjes je zusje

  • 21 April 2009 - 18:31

    Vicky:

    Hoi Zus,

    Ik had een wijze spreuk op mijn scheurkalender staan: je moet niet verdrietig zijn om wat voorbij is, maar blij zijn dat je het hebt meegemaakt! Ik dacht hierbij wel extra aan jou!
    Veel plezier van je vakantie de komende 2 weken en daarna op naar Peru! Veel plezier en pas op jezelf!
    xxx

  • 21 April 2009 - 19:57

    Miepke:

    Heej meis

    aan alle leuke dingen komt een eind, maar het is ook meteen weer een mooi begin van nieuwe waarschijnlijk super leuke ervaringen!
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de verhalen uit Peru.

    Kuss Marielle

  • 21 April 2009 - 20:05

    Elly:

    hoi Marrit,
    Eindelijk he,opa de waard heeft genoten van je foto's,wij wensen je leuke weken toe in las vegas en denk erom hand op de knip!
    sterkte met afkicken van de gezelige weken met je pap en mam,maar dat zal wel goed komen denk ik.veel plezier.knuffel van opa en liefs van ons
    elly

  • 22 April 2009 - 10:27

    Marleen:

    Heej marrit!

    Leuk om je verhalen te lezen! En nu ga je al bijna naar Peru... ik ben jaloers!! Ik zou ook erg graag weer terug willen! Het zal wel een hele omschakeling zijn na Noord-amerika... Cusco is een geweldige stad dus je zult het er vast naar je zin hebben! Ik heb daar op de school San Martín (voor gehandicapte kinderen) en bij een project voor arme kinderen in een bergdorpje dichtbij de stad gewerkt. Ik ben benieuwd hoe je t daar gaat hebben, geniet ervan!!

    Liefs, marleen

  • 22 April 2009 - 15:32

    Maaike:

    He meis!

    32000 km? Ik denk dat dat 3200 km moet zijn ofniet? haha, t is in ieder geval toch super veel!

    Je hebt al veel mooie dingen gezien in the USA en gaat in Las Vegas ook super mooie dingen beleven! Echt een gave stad :D

    Veel plezier daar en rijd voorzichtig he ;)

    Liefs Maaike

  • 22 April 2009 - 18:00

    Fien:

    He Marr!!

    Wat een heerlijke verhalen! Ik geniet er nog iedere keer van!

    Ga lekker door met genieten en tot over een paar maanden!

    Dikke kus

    Fien

  • 22 April 2009 - 19:06

    Bianca:

    Heeeey meissie!!
    Wat een geweldige avonturen heb je weer beleefd! En wat een prachtige foto's bij de vorige berichten...
    Wel jammer dat je weer afscheid moest nemen van je ouders, maar ik weet zeker dat jij er ook alleen een geweldige tijd van maakt! Geniet er lekker van!!

    Liefs,
    Bianca

  • 24 April 2009 - 14:12

    Joke Peters :

    Hoi Marrit ,

    Het was alweer even geleden dat ik de site bekeken en gelezen had, heb , geweldig dat jullie het zo gezellig hebben gehad en ook zoveel gezien , ongetwijfeld allemaal de moeite waard en de tijd gaat te snel , en dan helaas het afscheid , bedenk het is niet voorgoed , het weerzien zal ook weer geweldig zijn . Ik hoop dat de reis mee viel en dat je volgende werk , baan , plaats, ook weer veel leuke dingen voor jou in petto zal hebben , daarom veel succes en plezier , met groeten van , Joke .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 48163

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: