Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Los Angeles - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Los Angeles

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

14 April 2009 | Verenigde Staten, Los Angeles

Na 3 mooie dagen San Francisco was het vrijdag weer tijd om verder te reizen. De reis ging via Highway 1 naar Los Angeles om daar in 2 dagen (een poging te doen) al het moois te zien.

Vrijdag ochtend vroeg op, want we hadden een lange dag reizen voor de boeg. Highway 1 is een autobaan die langs de westkust loopt,met dus prachtig uitzicht op de zee. De weg is wel wat langer, maar zeker de moeite waard! In totaal is het zo’n 460 mijl (= 740 km!) rijden, waarbij je langs allerlei verschillende stukken natuur en kustlijn komt. Echt super mooi!! (check de foto’s!)

Zoals Bregje inderdaad al zei, was het wel een hele uitdaging want mijn geschatte tijd van 8 uur rijden kwam niet eens in de buurt! (hoe kwam ik eigenlijk op die tijd??) De reis duurde van ’s ochtends 8 uur tot ’s avonds 21.30u. Uiteraard met de nodige stops voor alle mooie foto’s en een eet/drink pauze hier en daar, maar al met al dus zo’n 12 uur in de auto! En aangezien we wel al een motel hadden geboekt in LA om te overnachten, wilden we het dus ook in 1 dag rijden. Helaas betekende dit geen bezoekje aan het Aquarium in Moterey, maar ach… zo veel ander moois gezien. En gelukkig hadden we dit keer het weer wel mee en hebben we de hele weg vrij zonnig en iig droog weer gehad :D

In LA hadden we een Super 8 motel geboekt in een van de buitenwijken van LA, Pasadena . Grote kamer met 2 kingsize bedden en een heel nette badkamer, dus wij helemaal blij. Al doe je de hele dag niet anders dan in de auto zitten, zo is het toch best vermoeiend dus we waren blij ons bedje in te kunnen.

Na een goede nachtrust hadden we besloten de eerste dag al het moois van LA en Hollywood te gaan bekijken. Op internet hadden we een goede sightseeing tour gevonden, die ons om 10.45u bij een van de hotels in de buurt kwam ophalen. Vervolgens een ritje naar het hoofdkantoor, waar de tour van 5 uur begon.

Ondanks dat Los Angeles heel anders is dan San Francisco, waarbij de stad geheel draait om celebrities en je dus minder mooie gebouwen vind, heeft het toch ook wel wat. Met een klein (helaas gesloten) busje met een hele amusante chauffeur in een korte tijd heel veel gezien: Santa Monica beach, Venice Beach, Rodeo drive, Sunset Boulevard, Beverly Hills, een aantal moviestar homes, Hollywood walk of fame, Mulholland drive en een hele hoop dure auto’s. Een leuke tour! Helaas zelf geen beroemdheden tegen gekomen :( maar wel weer veel gezien. En ook weer met mooi weer, dus niets te klagen.
’s Avond een lekkere bak Kentucky Fried Chicken en lekker te bed.

Eerste paasdag was dit jaar eens wat anders dan normaal. Geen groot ontbijt met allemaal lekkere broodjes en eieren, maar een lekker bakje cornflakes, een getoaste boterham en een biscuit met een kop koffie in het motel. Ook lekker… En vervolgens geen bezoek aan familie, maar een bezoek aan The Universal Studios Hollywood! :D Jehhh (helemaal mijn ding!)
Vroeg op, want ik wil er wel zijn als het park open gaat. En het zou weer een hele mooie dag worden, dus waarschijnlijk ook erg druk. Dus zo gezegd zo gedaan en zo stonden we met zn 3tjes om 9.00u voor de deuren van het park. Lets go!
En ondanks dat de kaartjes wel wat prijzig waren, was het wel echt de moeite waard! Buiten alle gave attracties om, weten we nu ook alle ins and outs als het gaat over film making. Hoe special effects in elkaar zitten, hoe brandscenes worden gemaakt, hoe dieren in films meespelen enz. Ook hebben we in/op de films ets achter de schermen van bekende films en TV series kunnen meekijken. Echt gaaf! En zelfs mijn moeder is in alle attracties meegegaan! (die heeft haar grenzen bij deze ook verlegd haha)

Na deze leuke maar vermoeiende dag nog een lekkere hap eten en dan weer terug naar het motel. De volgende dag was het weer tijd om onze reis voort te zetten naar Death Valley National Park!

• 14 April 2009 - 06:38

Jolien:

Hey Marrit,

Klinkt als een leuke paar dagen in het celebrity-paradijs!! Jammer dat je niet even tegen Brad Pitt opbotste ofzo ;-) Geniet van de rest van je reis.

Liefs Jolien

• 14 April 2009 - 08:34

Carlijn:

8 uur? Nee, dat lijkt me ook onhaalbaar. Ik ben benieuwd naar je foto's! Wat leuk dat jullie naar die Universal Studio's zijn geweest. Hoe dat allemaal werkt met films maken moet je ons dan nog maar eens vertellen. Goede reis verder! Misschien kun je nog een balletje golf slaan... rare Amerikanen!
    Liefs, Carlijn

• 14 April 2009 - 14:41

Jamie:

Hey marr!

Klinkt weer gaaf allemaal, je reis door amerika. Ongeloofelijk hoeveel je kan zien in een paar dagen tijd lekker in je eigen autotje. Geniet van al het moois dat je nog gaat zien met je ouders.
    Kuz jamie

• 14 April 2009 - 19:11

André:

Hallo Marrit, Tinie en Elly,
    Leuk dat jullie nu de dingen ook gaan zien die ik rond 1980 ook heb gezien. Universal studios, Disneyland?, Las Vegas, SF, LA, Death Valley, Hoover Dam, Bryce Canyon, Zion, Yellowstone, Sequoia NP etc. Ik ben benieuwd wat nog volgt. Veel plezier. Ben benieuwd naar de foto's.

• 15 April 2009 - 13:28

Inske En Frans:

Hey allemaal,

Fijn hoor dat het igg droog was! Haha en als de deuren opengaan, joehoe als een van de eerste naar binnen ;)!!
    Het gaat vast allemaal weer veel te snel..

Liefs Ins en Frans

• 16 April 2009 - 08:07

Mien:

Hallo luitjes,

super lijkt me het allemaal. Wat zien jullie veel in deze dagen.
    Heel veel plezier.

groet Mien.

• 16 April 2009 - 08:18

Nadine:

Ben jaloers dat je op de foto staat met Shrek!!! (En op de rest van je reis natuurlijk ook;)) X Nadine

• 17 April 2009 - 06:46

Tanja:

Wat een gezellige 'familie' vakantie!! Heerlijk voor je al deze ontspanning! Doe de groetjes daar, en nog veel reis plezier. Liefs :)

• 17 April 2009 - 16:10

Maaike:

Heej Marrit!

Jij bent echt op veel dezelfde plekken als ons geweest joh! Een van onze hotels zat in Santa Monica, Venice Beach ook gezien, Walk of Fame, enzo. Echt lachen om dat zo terug te zien!Hoe was Death Valley?

Liefs Maaike