San Francisco - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit California, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

10 April 2009 | Verenigde Staten, California

Zo is het ene avontuur geëindigd, zo is het nieuwe avontuur begonnen. Na het afscheid op de universiteit maandagmorgen, zat ik om 12.00 PM in het vliegveld naar San Francisco, California waar ik mijn ouders weer zou zien en mijn rondreis zou beginnen!

Na een goede vlucht en goede overstap ik Houston, kwam ik op de geplande tijd om 5.12 PM aan op San Francisco International Airport. Mijn ouders waren 30 min eerder geland en zouden mij dus opwachten op het vliegveld. Het wederzien was geweldig! Nooit gedacht zo blij te zijn mijn ouders weer te zien haha. Natuurlijk waren zij erg moe na hun 12 uur lange vlucht, dus zo snel mogelijk naar bed. ‘Even’ de auto die we gehuurd hebben ophalen en dan op weg naar het hotel in hartje San Francisco. De planning om een koffer achter te laten op het vliegveld (en die dan weer op te pikken bij vertrek) was sinds 9.11 helaas niet meer mogelijk, dus alles in de auto en huppakéé. Daar de eerste Amerikaanse burger voor mijn ouders als hapje eten en daarna snel naar het hotel.
Een klein simpel hotelletje met 2 grote bedden en klein badkamertje, midden in een drukke winkelstraat in het centrum van San Francisco, maar prima voor onze eerste overnachtingen.

Helaas wil het weer hier niet zo meezitten. Zoals het hier normaal gesproken nooit regent, heeft het hier 2 van de 3 dagen geregend :( Gelukkig valt het met de kou wel mee en hebben onze foto’s er niet te erg onder geleden, maar een zonnetje was toch wel lekkerder geweest.
Toch hebben we in deze 3 dagen hier al veel gezien en gedaan. San Francisco is een hele mooie stad met heel veel verschillende wijken en contrasten. Buiten de prachtige skyline en verschillende stijlen huisjes, is het hier ook heel heuvelachtig, waardoor de wegen hier soms tot 31% omhoog en omlaag loopt. Beetje eng rijden, maar dat geeft wel prachtige uitzichten!

Dinsdag zijn we na een tevergeefse poging om naar de Muir Woods te gaan, wegens het slechte weer het centrum in gereden om daar wat hoogte punten te gaan bekijken. Zo hebben we in de typische ‘Cable cars’ gereden, zijn we naar het Cable car museum geweest, hebben over Fisherman’s Wharf gelopen en hebben daar Alcatraz en de zeeleeuwen gezien (pier 39), zijn door China town gelopen en hebben een hoop mooie gebouwen gezien! Een lange en vermoeiende dag maar met veel mooie en nieuwe indrukken!

Woensdag zou het weer wat beter zijn en besloten we daarom een nieuwe poging te doen naar de Muir Woods te gaan. Om daar te komen, kwam je eerst over de Golden Gate Bridge heen wat een aantal prachtige foto’s heeft opgeleverd! En daarna was ook Muir Woods echt de moeite waard. Muir Woods National park is een groot bosgebied waar je de hoogste Red Wood bomen vind. En zoals je op de foto’s ziet, waren die inderdaad mega! Zowel hoog als breed!
En na een dag wandelen, ging een echte Amerikaanse steak er ook goed in! ;)

Vandaag was het tijd om een bezoek te brengen aan Alcatraz, de beruchte gevangenis op een eilandje aan de kust. We hadden er de ochtend voor vrij gepland, dus zo gezegd zo gedaan stonden we in de ochtend in de rij voor de kaartjes. Bleken er geen kaartjes meer te zijn tot zaterdag!! :( Dom, hadden we ook misschien eerder moeten reserveren…wie denk er nu dat die uitverkocht zijn…. Nou ja, maar kaartjes gekocht voor de laatste dag van de reis, wanneer we weer terug In San Francisco zijn om mijn ouders weer op het vliegveld af te zetten.
Gelukkig wilde we ook nog een ‘Hop on Hop off’ tour doen, waarbij je op een dubbeldekker bus de stad door rijd om alle hoogte punten te zien, dus dat werd onze middagplanning. Aangezien het weer vandaag weer regenachtig was, moesten we er wel een hebben met een dak erboven op (we wilden natuurlijk wel bovenin zitten). Ondanks dat we bijna wegwaaiden en we helemaal verkleumd weer van de bus af kwamen, was het toch wel een leuk tochtje, waarbij je door vrijwel alle verschillende wijken van de stad gereden werd. Wij hadden natuurlijk al veel gezien op de eerste dag, maar de stad is zo groot dat er nog zo veel te zien blijft!

En zo is het morgen al weer tijd voor onze rit naar Los Angeles! Via highway 1 rijden we via de westkust naar beneden, waarbij we in de avond aankomen in ons hotel in Los Angeles. Daar verblijven we dan vervolgens 3 nachten om Los Angeles, Hollywood en The Universal Studeos te zien om onze reis daarna weer verder te zetten.

Iedereen van ons hier alvast een hele fijne Pasen gewenst en tot snel! Gezien internet hier helaas vrij beperkt is (internet cafés kennen ze hier niet….vreemd…. en in hotels betaal je er best flink voor) weet ik niet precies wanneer ik weer een berichtje kan zetten, maar ik doe mijn best. En ik vind het nog steeds erg leuk te zien hoe jullie allemaal trouw mijn avonturen meelezen!! Thanks!!

  • 10 April 2009 - 09:41

    Carlijn:

    Aaaaah! Ik kom er nu maar gewoon voor uit: ik ben echt heel erg jaloers! Echt zo leuk te zien waar wij ook niet lang geleden geweest zijn. Ik zou zo weer terug willen! Hopelijk hebben jullie met de rit langs de kust beter weer. In motels hadden wij trouwens vaak wel gratis internetverbinding. Want je hebt je laptop mee toch?
    Heel erg veel plezier en geniet ze.
    xxx

  • 10 April 2009 - 09:46

    Marielle:

    Wauw! Echt heel gaaf om allemaal te beleven en te zien lijkt me. Nu nog een beetje beter weer en dan is het helemaal top! Heel veel plezier nog (ook voor je ouders!)

    Kus Marielle

  • 10 April 2009 - 16:01

    Vicky:

    Hey zus, mam en pap.
    Ik vind het steeds minder leuk dat ik op Schiphol niet mee mocht instappen ;-)
    Echt helemaal super wat jullie daar zien en doen! Nu naar LA! Doe voorzichtig en geniet ervan!
    Dikke X van ons alle 3.

  • 11 April 2009 - 09:31

    Anton Kool:

    Hallo allemaal.

    Prachtige foto's!
    Geniet ervan!


  • 11 April 2009 - 11:23

    Bregje:

    Hey,

    Leuk al die verhalen van San Francisco! Jammer dat het weer wat tegen zat, maar zo te zien heeft jullie dat niet weerhouden van een paar leuke dagen!

    Begreep ik nou goed dat jullie de highway 1 in één dag willen rijden?! Ambitieus ;-). En Carlijn heeft inderdaad gelijk: als je een motel neemt (die zijn goed betaalbaar, beetje tussen een hotel en een hostel in), dan zit daar meestal internet bij! Want wij kunnen natuurlijk niet te lang zonder leuke verhaaltjes van jullie belevenissen!

    Liefs, Bregje

  • 12 April 2009 - 09:17

    Francie:

    Ga zo door en zie nog veel mooie dingen !Laat ons er allemaal van mee genieten en jaloers zijn !Ik lees dat ik daarin niet de enige ben !!
    Alle 3 fijne paasdagen
    Kus Francie

  • 12 April 2009 - 15:28

    Bianca:

    Wat een geweldige avonturen en leuke foto's!! Het ziet er allemaal echt net zo uit als in de films. Echt gaaf dat jullie daar nu samen rondreizen. Heel veel plezier nog!!
    Liefs,

  • 12 April 2009 - 18:21

    Inske En Frans:

    Hey Marrit & Ouders!Hopelijk hebben jullie al wat beter weer!? Gaaf hoor om al die mooie gebouwen, bruggen enz te zien. Heerlijk lunchen en dan in het autootje weer op pad.

    Geniet er van!
    Liefs van ons

  • 12 April 2009 - 18:22

    Maaike En Antoon:

    Hey Marrit!

    Je hebt in ieder geval al veel mooie dingen gezien daar! En de meeste herkennen we nog ook haha! Das ook leuk!
    Wij zijn net terug van vriendenweekendje met groep van Antoon, was erg gezellig!

    Veel plezier met de rest van de reis!

    Liefs Maaike en Antoon

  • 13 April 2009 - 13:16

    Dieneke:

    wow, san fransisco, lekker zeg, ik ben ook wel jaloers! Geniet er nog maar lekker van en probeer maar op de foto te gaan met een lekkere hollywood acteur, haha.
    x dien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 48165

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: