Day 1 in Paradise - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Day 1 in Paradise - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Day 1 in Paradise

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

02 Maart 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Na mijn geweldige weekend in Miami, weer terug in Louisiana met een berg aan foto's en verhalen. :D Om jullie niet te overspoelen zal ik mijn weekend in meerdere berichtjes beschrijven. Enjoy!

Voor degene die het verhaal niet kennen, heb ik ongeveer 10 jaar geleden Tanja leren kennen tijdens een zomervakantie in Zuid-Frankrijk. Omdat we samen zoveel schik hadden hebben we besloten contact te houden. 2 jaar later ben ik haar nog eens wezen opzoeken in Zwitserland, waar ze woont, en nu na 10 jaar nog altijd contact (goed he?!). En omdat Tanja nu in Miami verblijft om daar haar Engels te verbeteren en ik toevallig in Louisiana ben, was het een perfect moment om elkaar weer eens op te zoeken (ofwel een goed excuus om een lekker weekend naar Miami te gaan ;))

Vrijdag was het zover: mijn reisje naar Miami! Om 9.05 AM vertrok mijn vliegtuig vanuit New Orleans, dus om 05.00 AM mijn bedje uit, koffer klaarmaken en gaan met die banaan!
Mijn collega Maxim was zo lief om mij te brengen dus daar had ik weer even mazzel mee.
Mijn vlucht was rechtstreeks en ging zonder problemen. En al bij de eerste stap buiten wist is dat mijn weekend niet meer stuk kon: 30°C, strak blauwe lucht, witte stranden, prachtige palmbomen. Echt paradijs!!

Gezien ik landde op Airport Fort Lauderdale en naar Miami Beach moest had ik besloten maar met de bus te gaan (taxi was véél te duur en bussen kosten hier bijna niets). Echter in het vliegtuig zat ik naast een aardige man, Brad, die in Miami woont en mij wel een lift wilde geven. Hoe aardig!! :D En hij nam zelf te tijd om mij alle hotspots te laten zien. Wat een mazzel weer!

Na mijn relaxte autoreisje werd ik afgezet bij mijn hostel waar ik de komende 2 nachten zou verblijven. Aangezien Tanja bij haar school woont (in a 'dorm' ) waar geen andere personen zijn toegestaan, kon ik niet bij haar verblijven. Daarom had ik een 4 pp vrouwenkamer geboekt: een stapelbed met een kussensloop, matrashoes en laken en een klein badkamertje met WC, wastafel en bad/douche. En aangezien ik er alleen maar hoef te slapen, prima! Bovendien had de hostel ook een mooi zwembad, dus helemaal goed!

Zodra ik van Tanja hoorde dat ze klaar was met school, was het tijd voor het strand! Het was heerlijk weer, dus op naar de zee! Ik zou Tanja en haar familie, die op dat moment ook in Miami waren, daar treffen. Zo gezegd zo gedaan en zo waren we na 8 jaar weer samen! :D Echt leuk!
ZO hebben we lekker de hele middag liggen bakken in de zon, flink bijgekletst en genoten van de golven van de zee. Geweldig!! De foto's zeggen genoeg denk ik.

's Avonds was het, na een lekker etentje bij de Italiaan, tijd voor een avondje uit. Eerst gezellig met een borrel naar het strand, waar iedereen samenkomt voor wat gezelligheid en daarna nam Tanja me mee naar een van de grote clubs in Miami: 'Dream'. Deze club had twee zalen, waarvan 1 techno/house en de ander R&B/Hiphop. Daar houd ik wel van, dus dansen maar!

Echter om 02.30 AM was ik toch echt op, dus op naar mijn hostel en lekker mijn bedje in.
Een geslaagde eerste dag in Miami! :D

  • 03 Maart 2009 - 06:27

    Marielle:

    Heej meis

    ziet er top uit! Ga nu snel werken...mail je snel weer.

    Kus Marielle

  • 03 Maart 2009 - 07:47

    Dieneke:

    wow dat heb je weer goed gedaan. Ben je ook nog naar de keys geweest? x dieneke

  • 03 Maart 2009 - 08:18

    Jolien:

    klinkt goed en super foto's zeg! Ben benieuwd naar de rest van de dagen.

    Groetjes Jolien

  • 03 Maart 2009 - 08:43

    Carlijn:

    Heeerlijk!! Wat een leuk berichtje, maar je hebt dan ook alleen maar hele leuke dingen gedaan natuurlijk! Luxe hoor, dat zwembad bij t hostel. Ben je weer helemaal opgeladen?
    Liefs

  • 03 Maart 2009 - 11:05

    Francie:

    Belachelijk,absurd, wie doet er nou zoiets ??!!!(dit is dus pure jaloezie)grrrrrrrr.....
    kus francie.

  • 03 Maart 2009 - 12:31

    Amanda:

    Dat ziet er echt veel te lekker uit! Het verlangen naar zon, zee en strand is weer helemaal terug ;) ... Enjoy! X

  • 03 Maart 2009 - 13:44

    Inske En Frans:

    Heerlijk zo even bijbruinen! En dan ook nog op zo'n lokatie... :D super!
    xxx ons

  • 03 Maart 2009 - 19:07

    Bianca:

    Hey meis!!!
    Je hebt t weer voor elkaar: ik ben jaloers!!! Jeetje wat een lekker weer daar en wat een geweldig strand! Echt geweldig dat je daar zo lekker even een weekendje naartoe kunt...

    Liefs

  • 03 Maart 2009 - 20:33

    James:

    Hey mar!
    Ziet er gaaf uit!!! Daar zou je toch willen wonen! Vette foto´s van jou ook, je ziet er goed uit:) Ben benieuwd naar de rest van de verhalen. Thnx nog voor je mail!;)
    kuz jamie

  • 03 Maart 2009 - 20:33

    Vicky:

    Hey zus
    Ik lees volop je berichten en bekijk vaak deze site! maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik nog voor nieuws moet typen...vanaf dag 1 is het allemaal geweldig en super wat je doet! Ik ben er trots op! Er komt een brief jouw kant op... Blijf vooral zoveel genieten daar! Zorg maar voor veel jaloerse mensen hier ;-) (mezelf inbegrepen...)
    dikke X

  • 03 Maart 2009 - 21:43

    Tinie:

    Hoi Marrit,

    Je had ons al gemeld dat het een heel leuk weekend was, maar de foto's bevestigen dat helemaal. Ook leuk dat je het nog zo goed kunt vinden met Tanja. Haar ouders zijn trouwens geen spat veranderd en dat zijn ook hele leuke mensen.
    Ik ben al af aan het tellen, nog 4 weken en 6 dagen en dan zijn we ook in de VS. Succes met de laatste maand van je onderzoek en vooral met de presentatie en verslaglegging. Ik weet zeker dat het goed komt.
    Tot SMS / Skype

    je vader.

  • 04 Maart 2009 - 10:10

    Marieke:

    He meid, ziet er goed uit allemaal! Heerlijk water, lekker zonnetje, wat wil je nog meer.
    We mailen snel weer.

    XXX en liefs

  • 05 Maart 2009 - 18:05

    Anton Kool:

    Hallo Marrit.

    Zo...dat ziet er niet verkeerd uit!
    Leuk dat Tanja in Miami was en dat je van de zon op het strand kon genieten.
    Heb je nog sterren gezien?
    Have much fun!

    Liefs, Anton.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 48182

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: