Crawfish boil! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Crawfish boil! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Crawfish boil!

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

30 Maart 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

De laatste dagen gaan langzaam voorbij... Nog 7 dagen te gaan...

De afgelopen week heb ik niet veel bijzonders mee gemaakt. Ik spendeer mijn tijd voornamelijk in de bieb van de universiteit, dus weinig avontuur.
Iets wel erg leuk was om mee te maken, waren 2 laparoscopische operaties in 2 van mijn hondjes. De bedoeling was om de embryo's uit de baarmoederhoornen te flushen, wat helaas niet gelukt is. Maar wel echt cool om zo met een camera in de buik van een hond te kijken! Zo zie je de nieren, darmen en eierstokken eens anders dan door de buikwand heen ;).
Helaas vonden we ook een baarmoeder ontsteking bij een van de honden, die we daarna maar meteen gesteriliseerd hebben. :( Maar ik heb natuurlijk wel goed voor ze gezorgd en de dag erna waren ze al weer vol energie om weer terug naar hun kennels te gaan.

Het weer was hier de afgelopen week (jaja, voor de verandering) erg slecht, met veel regen, storm en kou! Er zijn zelfs tornado waarschuwingen vrijgegeven, wegens de hoge windsnelheden die er bereikt werden. Gelukkig heeft ons appartementje het goed overleefd en had Baton Rouge, naast wat afgebroken takken, enkele omgevallen bomen, sommige huizen en stoplichten zonder stroom en wat ondergelopen velden, niet te veel geleden.

Met het verslag begint inmiddels al echt te vorderen en ik ben bezig met de puntjes op de i.
Morgen hoor ik of de statistieken wat hebben opgeleverd en wat de uiteindelijke resultaten van mijn onderzoek dus zullen zijn. Vervolgens de discussie schrijven (wat overigens niet zomaar even gedaan is helaas) en dan is ie klaar. :D Hij is al 28 pagina's en begint nu echt ook echt mooi te worden.

Gelukkig was het woensdag ook even tijd voor wat anders. Nan en ik waren uitgenodigd voor een etentje bij Bruce (mijn begeleider) en zijn vrouw Judy thuis. Jim kon helaas niet mee vanwege werk, dus het was gezellig met zn vieren. Toch ook wel erg leuk om eens over wat ander te praten met Bruce, dan over mijn onderzoek. Het is echt een grappige man en zijn vrouw is echt een schat!
We hebben heerlijk gegeten.

Vrijdagavond was tijd voor mijn eerste 'crawfish boil!. Een jongen die net zijn 'thesis defence' (verdediging van zijn scriptie) had afgerond gaf een feestje :D En naast drankjes en lekkers, was er dus ook crawfish...ofwel verse (levende) crawfish die ter plekke wordt gekookt en heet wordt opgediend. En dan bedoel ik dus met zijn alle om een tafel, crawfish op tafel (niet op een bord ofzo) en pellen maar!! Staart eraf trekken, eerste scrubje eraf peuteren en dan het vlees uit de staart halen. En voor de liefhebbers kan je ook nog de kop uitzuigen. Alhoewel het echt ranzig klinkt is het echt lekker. Proeft een beetje als een mix tussen een garnaal en kreeft. Voor de visliefhebbers onder ons...jammie!
En dan wordt het hier nog goed pittig gemarineerd en opgediend met maïskolven en aardappels.
En wat dit zo leuk maakt is gewoon de gezelligheid die het met zich mee brengt. Een lekkere Amerikaanse ranzige vreetpartij met zn alle om een tafel...Wat wil je nog meer? ;)

Na de crawfish boil besloten we nog even naar een lokale pub lang te gaan voor een borrel en daarna weer lekker naar huis.

De volgende dag, was het grappig genoeg, weer tijd voor een crawfish boil. Alleen deze stond al 3 weken vast, terwijl die van de dag ervoor er ineens tussen kwam. Maarja, tegen crawfish zegt hier niemand nee, dus ik ook niet :D Hier de grootste specialiteit, die ik wellicht hierna nooit meer eten kan, dus ik maak van een extra portie crawfish geen probleem.
Dit keer werd de crawfish boil georganiseerd door Kaitlyn (het meisje van een aantal berichtjes terug) Ze heeft me thuis opgehaald en na afloop weer thuis gebracht. Het weer was heerlijk, want we hadden eindelijk weer wat zonneschijn, dus de middag kon niet meer stuk.

Zondag heb ik lekker de hele dag met mijn labtob op mijn schoot op de bank gehangen. Met een goede film op de achtergrond heb ik me wel vermaakt.

Nu op naar de laatste week van mijn avontuur in Louisiana en op naar mijn nieuwe avontuur in California!

  • 31 Maart 2009 - 06:03

    Marielle:

    Heej meis

    ziet er weer gezellig uit! Nog even je verslag afmaken en dan komen je ouders al op bezoek...fijn joh!

    Geniet ervan en we skypen snel

    Kus Marielle

  • 31 Maart 2009 - 07:09

    Marieke:

    He meid,
    Zo te horen begint het allemaal te vlotten... nog 1 weekje maar. En dan natuurlijk lekker genieten van de Californische zon! Hier begint de zon ook eindelijk z'n best te doen!
    Succes nog deze week en we spreken elkaar snel weer.

    Kus en liefs mij

  • 31 Maart 2009 - 12:05

    Carlijn:

    ... en voor de niet-visliefhebber: Getverderrie!!!
    Maar ik kan me voorstellen dat t wel gezellig is, zo met zn allen om de tafel. Wat goed dat je al 28 pagina's hebt, als daar ook nog eens de discussie bijkomt krijg je echt een heel dik pak!
    Laparoscopie heb ik ook eens mogen zien bij een stage in Rotterdam. Vond ik ook heel interessant! Veel succes nog met de afronding. Kom je na je reis daar eigenlijk nog terug of moet je straks al echt afscheid nemen?
    Dikke kus

  • 31 Maart 2009 - 13:36

    Inske En Frans:

    Haha bij ons waren de meningen verdeeld; een houdt wel van vis de andere niet ;-) Wat een hoeveelheid zeg! Wel een super gezellig kampvuur!
    Nu op naar de laatste zware loodjes en dan genieten van het volgende avontuur!!

    Liefs&kus&pootjes

  • 31 Maart 2009 - 17:21

    Maaik:

    He meis!

    Haha al die crawfishjes op een hoop! Maar kgeloof meteen dat het lekker is :)

    Succes met afronden van je verslag en veel schik in California!

    Liefs Maaik

  • 02 April 2009 - 08:04

    Eva Mulder:

    He Marrit,

    succes met de laatste loodjes van je verslag, ik zit er nog steeds tegen aan te hikken en moet het gauw eens gaan afronden!

    Grappig die crawfish traditie, op de foto's zie je er als een pro-peller uit ;)

    liefs

  • 02 April 2009 - 17:31

    Bregje:

    Hey Marrit,

    Nog even de laatste loodjes en het eerste deel van je avontuur zit er alweer op! Natuurlijk die laatste week nog super druk, maar probeer ook wat tijd vrij te maken om afscheid te nemen van alle leuke mensen die je daar hebt leren kennen. Je gaat ze nog missen!

    Liefs, bregje

  • 03 April 2009 - 21:25

    Bianca:

    Hey meis!
    Ziet er weer erg leuk en gezellig uit allemaal! Nu echt de laatste loodjes en dan kan je gaan genieten van je avontuur in California (en wij hier dus ook ;) )
    Hier was het vandaag eindelijk heeeeerlijk weer! Dus nu weten wij ook eens hoe goed jij het al die tijd hebt gehad (op de afgelopen week na dan)..

    Liefs

  • 04 April 2009 - 19:59

    Ria:

    Hallo Marrit,
    Ik wil al zolang een reactie plaatsen op je site, maar het kwam er maar steeds niet van.
    Ik heb bijna je hele verslag gelezen en vindt het heel indrukwekkend hoe jij daar alles beleeft en beschrijft, erg mooi en duidelijk.
    Ik mail je niet zomaar, want ik weet dat komende maandag jullie pap en mam op het vliegtuig stappen, en met jou een paar mooie vakantie- weekjes gaan genieten.
    Ik wil je daarom een hele fijne tijd wensen en vooral genieten van alles en elkaar.
    Ik zie uit naar alle leuke foto's en verhalen.
    Het ga jullie goed,
    vriendelijke groet,
    Ria en Jan Wildhagen, uit Geffen (vakantievrienden van je pap en mam). Doei doei.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 48144

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: