Update - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Update

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

12 Maart 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

De tijd vliegt voorbij en zo zijn we alweer een week verder. Tijd voor weer een nieuwe update van hier.

Na weer een week vol echoen, bloedprikken en hormoon analyses van mijn honden mocht ik vrijdag met de dierenarts mee naar een speciale klant: de Baton Rouge Zoo. Er was namelijk een jachtluipaard en een aapje met bloederige vaginale uitvloeiing. (Cool! :D) Dus zo ging de theriogenologist (dierenarts gespecialiseerd in voortplanting), de radioloog en een busje vol studenten (waaronder ik) op weg naar de dierentuin.
Nadat het jachtluipaard diep lag te slapen, werden er eerst rontgenfoto's en daarna echoes van de buik gemaakt. En ik met mijn nieuwe kennis van echoes natuurlijk met mijn neus erboven op! Diagnose: een tumor in de baarmoeder. Gelukkig met een sterilisatie gemakkelijk te verwijderen, dus dat was een opluchting voor het personeel. Het aapje bleek een baarmoederontsteking te hebben, dus dat viel gelukkig ook weer mee.
Heel spectaculair om eens te zien. Dat is weer eens wat anders dan een hond echoen. ;) En wat zijn die beesten groot en mooi!!

Het weekend was dit keer weer goed gevuld met vanalles en nog wat.
Vrijdagavond heb ik het rustig aan gedaan en lekker op de bank achter de TV gehangen. Zaterdag ochtend moest ik er weer vroeg uit voor mijn hondjes, dus geen latertjes voor mij. Zaterdag middag ben ik gezellig met Amanda naar de film 'He is just not that into you' gegaan. Geweldige film!! Lekker drama (waar ik wel van hou) en bovendien erg herkenbare dingetjes. Na de bios omgekleed en met Amanda en haar vriendinnen in een goed restaurant wat gaan eten. Heerlijk! En vooral mijn toetje...cheesecake praline!! En geloof het of niet, ik kon hem niet eens op (ja we hebben het over mij, moet je voorstellen ;) ) Goddelijk!

Na mijn buikje rondgegeten te hebben, hebben de meiden me afgezet bij een cafe waar Hose en zijn vrienden waren. De Ultimate Fighting Championship was op TV, dus het cafe hing vol met flatscreens en was gevuld met (voornamelijk) mannen. En dat betekend dus met zn allen kijken naar mannen die elkaar afmaken! Echt dus niets voor mij, alhoewel de Amerikanen er van genieten. Ach jah, ik hem me wel vermaakt met de mensen om me heen en als het me iets te heftig werd op TV dan werd ik met mijn ge-oeh en ge-ahh wel overstemd door al het gejuig en alle aanmoedigingen. :)

Zondag was er door een van de studentenverenigingen een 'hike' georganiseerd. Het was vroeg uit de veren (en helaas ook een uur minder slapen, want de klok is hier een uur vooruit gegaan = zomertijd) dus om 8.00 AM verzamelen op school. De hike ging naar een heel mooi bosgebied wat vroeger (1862) battle ground was, genaamd Port Hudson.
Het weer was heerlijk (28 graden!) dus aan de wandel maar!
Het bos was prachtig! Geheuveld en dwars door het mooie bos heen.
Een lekkere lunch aan het einde en zo had ik mijn exercise voor de dag weer gehad. :)

Brandt, een meisje dat ik op de Uni heb leren kennen en ook met de hike mee deed, nodigde me vervolgens uit om 's avonds met haar familie wat mee te komen eten. Echte crawfish! (dat wil ik natuurlijk niet missen!)Dus na mijn rondje echo op school en een goede douche, werd ik opgehaald. En aangezien ik nog nooit de echte crawfish had gezien, was ik geschokt door de hoeveelheid die ze per persoon serveerde. Een grote schaal VOL Crawfish (die er overigens uitzien als kleine kreeftjes) voor 1 persoon! (zie de foto) Maargoed, pellen en eten maar! En ik moet toegeven, echt mijn ding...heerlijk! En pap, ook echt iets voor jou!

En zo was mijn weekendje al weer om en was het weer tijd voor de een nieuwe week vol echoes, mijn laatste...Ik zal in een volgend bericht wat meer vertellen over hoe het gaat met het onderzoek enz, maar ik ben nu mijn laatste groep honden aan het afronden en ben vrijdag klaar met alle echoes. :)

En omdat de tijd zo snel gaat en ik voordat ik weet alweer op weg ben naar California, besloot ik dat het hoog tijd werd de Theriogroep eens te laten kennis maken met mijn Nederlandse achtergrond. Weer tijd voor een hapje Hollandse pot dus. Dit keer hutspot met rookworst en boerenkool met gebakken bacon en gehaktballen en yogurt met vruchten als toetje na. Heel wat geploeter in de keuken, maar ik heb ze wel versteld doen staan. Ze vonden het allemaal lekker! Vooral de boerenkool (Kale hier genaamd) vonden ze erg lekker, want dat wordt hier eigenlijk niet gegeten en al helemaal niet met geprakte aardappelen.
Een klein (in het engels) receptje geschreven met een mooie foto erbij, zodat ze me niet meer vergeten. :D

Dit weekend ga ik lekker met Nan en Jim mee naar hun huis in Noord-Louisiana, dus daar horen jullie de volgende keer weer vanalles over.

• 13 Maart 2009 - 05:49

Erik Wouters:

Hallo Marrit,
    Zo te zien vinden Drs. Eilts, Lyle en Len de Hollandse pot heerlijk:) En jij de Crawfish. Heel veel plezier verder, volgens mij gaat het hartstikke goed, en doe ze de groeten, Erik Wouters

• 13 Maart 2009 - 06:56

Dieneke:

Hey marrit, wow klinkt cool allemaal. Mare dit was natuurlijk wel een luipaard en geen jachtluipaard, jachtluipaarden heten in engels cheeta's en hebben soort van tranen en kleinere stippen. Sorry moest het even verbeteren na Afrika. ;);) x dieneke

• 13 Maart 2009 - 08:02

Inske En Frans:

Nou dat updaten bij jou gaat een stuk beter dan hier haha... ;-)
    Jeetje wat een hoeveelheid cheesecake!! Kunnen ons voorstellen dat je het niet op krijgt.
    Geniet ze!
    Liefs ons

• 13 Maart 2009 - 09:02

Elly Vermeulen:

Hoi Marrit,
    Wat een avonturen. Al je verhalen zijn leuk om te lezen en vooral de foto's erbij maken het heel levendig. Het is bijna alsof we het een beetje zelf meemaken zo, enne... over een paar weekjes gaan we dat ook doen hé? Ben reuze benieuwd. Leuk ook om te horen dat je een stukje van thuis, van Nederland, hebt meegegeven, letterlijk laten proeven. Goed zo meid! Fijn weekend bij Nan en Jim en tot het vogende contact weer. Liefs en xxxxx mama

• 13 Maart 2009 - 10:58

Ehssane:

Hoi hoi meis,

Goed dat je ondanks de drukte nog volop tijd hebt om ons via je site op de hoogte te houden van al je spannende activiteiten :-)

Mis je wel dus nog ff wachten voordat je weer terug bent :-(

XX ehss

• 13 Maart 2009 - 17:49

Marieke:

He meid,
    ik zie en lees dat je volop geniet van het Amerikaanse land en leven. Super leuk dat je mee mocht naar de zoo en echt een jachtluipaard kon aanraken. En zag ik daar nou een Amerikaanse beagle op de foto?
    Nou, je pakketje is op de bus, dus het zal hopelijk begin volgende week wel bij je zijn ( tenzij de douane het eruit haalt om het eerst een grondig te inspecteren, haha.
    Mis je.

XXXX Mij

• 13 Maart 2009 - 19:39

Bianca:

Heeey meissie!
    Dat ziet er allemaal weer heel spannend en vooral super gezellig uit! Het is wel te zien en te lezen dat je het enorm naar je zin hebt. En gelukkig kunnen wij zo ook een beetje meegenieten van al die verhalen ;)
    Dikke kus

• 14 Maart 2009 - 00:09

Anton Kool:

Vertel me eens iets van die Cheesecake.
    Alle foto's zijn leuk, maar ziet de cake er niet een beetje vreemd uit?
    Hij ziet er niet echt smakelijk uit of vergis ik me?!

Anton.

• 14 Maart 2009 - 10:30

Eva Mulder:

Heej Marrit,

die film heb ik ook nog gezien voordat ik wegging :) erg leuk inderdaad! Tja die porties daar heb ik nooit echt aan kunnen wennen, het is me niet vaak overkomen dat ik mijn bord leeg kon eten in Toronto.

Gaaf dat je mee mocht naar de dierentuin, staat trouwens ook erg leuk op je CV

Super dat ze daar boerenkool en rookworst hebben dat heb ik wel moeten missen maar inmiddels al weer gehad :)

Liefs Eva

• 14 Maart 2009 - 12:11

Carlijn:

Waaw, wat supergaaf dat je mee mocht met die echo's in de dierentuin!! Die cheesecake had ik denk ik wel opgekregen ;). Die crawfish daarentegen: jekkie!
    Wat leuk trouwens dat je een etentje georganiseerd hebt daar. Zo te zien vermaak je je nog steeds super!
    Liefs, Carlijn

• 17 Maart 2009 - 15:17

Jamie:

Hey! dat is niet eerlijk! jij hebt daar wel boerenkool met rookworst! Tja die hollandse prakjes mis ik wel hier in ecuador.
    Echt gaaf hoeveel je daar leert met die dieren. En geniet van de weekenden natuurlijk!
    kuz jamie