Mardi Gras in New Orleans - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Mardi Gras in New Orleans - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Mardi Gras in New Orleans

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

23 Februari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Na een rustige schoolweek met veel uurtjes in de bieb achter de computer, was het in het weekend tijd voor gekheid.

Vrijdagmiddag werd ik door Amanda, nichtje van Nan, opgehaald voor ons avontuur in New Orleans. Wij met zn 3en (zusje Sam ging ook mee) in de auto, gevolgd door een auto vol meiden en een auto met mannen op weg naar New Orleans. Het zou een uurtje rijden zijn, waardoor we precies op tijd zouden zijn voor onze eerste optocht.
Zoals je al voelt aankomen was dat echter niet zoals het ook ging. Ons avontuur begon niet in New Orleans maar onderweg al!

Halverwege, op een hele lange brug over de wateren van Louisiana, was er een ongeluk gebeurd. Dikke rookwolk, want een auto in de fik!! En alles erachter vervolgens helemaal vast....wij dus ook.
En eer de politie, ambulance (alhoewel ik denk dat die voor niets kwam) en brandweer zich door de file hadden gewurmd en wij weer verder konden, was het 2 uur verder. Geen parade dus voor ons, want die hadden we inmiddels gemist helaas.:( Maar ja, overmacht is overmacht en gezien de geraamte dat overgebleven was van de auto, was dit helaas geen kleinigheidje. En het stomme was dat deze auto ons van te voren nog asociaal rechts had ingehaald...hoe scary...

Eenmaal in New Orleans aangekomen, snel onze spullen gedropt bij het huis van de moeder van Amanda waar we dit weekend verbleven, een hapje eten en op naar het centrum. En omdat auto parkeren echt geen optie was, zou Amanda's moeder ons wel afzetten. Haha, dat was me een schik....wij met zijn 9en in 1 auto....stapelen!!

Gelukkig niet door de politie gesnapt en allemaal heelhuids aangekomen bij de 'Freanch Quarter' waar het centrum van de Mardi Gras gekheid was. En gekheid was het zeker!! Voor degene die de gewoontes van Mardi gras hier nog niet kent, het draait om de 3 B's: Beads (kettingen), Bier and Boobs. Jaja, mannen, flashing! Als je je borsten laat zien, krijg je meer kettingen, dus dat doe je dan natuurlijk (NOT!) Echt lachen dus!
Helaas wilde niemand verder echt gaan stappen of de kroeg in, dus dat viel een beetje tegen, maar ja dat krijg je met een grote groep.
Verder wel een grote gezelligheid, en zeker leuk om eens mee te maken.

Om 02.00 u weer opgehaald (jaja weer stapelen) en toen lekker te bed. Een kamer vol luchtbedden en ik had de bank opgeeist. Voelde me net weer een tiener...slaapfeestje!! hihi

De volgende dag uitgeslapen en in de middag tijd voor de grootste parade die er is, 'Endymion'. De optocht begon om 16.15u dus wij er al vroeg naar toe, want het zou druk worden. En druk was het zeker! Mensen hadden de zijkant van de straat geheel afgezet met stoelen, tafels, koelkasten, partytenten en vooral veel trappen. Ja, dat snapte ik eerst ook niet, maar dat is hier dé manier om de parade goed te kunnen zien en veel kettingen te vangen.

Na 2 uur wachten :S was het eindelijk zover, de optocht ging eindelijk beginnen! En ondanks dat het heel anders is dan onze carnavals optochten had dit ook wel wat. Veel fanfares, gevolgd door vlaggendragers, chearleaders en vrouwen in korte strakke pakjes, een aantal bijzondere kostuums en natuurlijk veel grote wagens met veel mensen erop die beats gooien! Ik heb weer een hoop beats erbij!

Na 4 uur optocht, en nog niets eens het einde in zicht, waren wij allemaal toch aardig moe en verkleumd dus tijd om naar huis te gaan en wat te gaan eten.
Daarna was iedereen helemaal op (nouja, ik had nog wel energie) dus met zn alle film gekeken en te bed.

Zondag weer uitgeslapen en na alles weer opgeruimd te hebben weer op weg naar huis. Ik had nog wel graag een andere optocht willen zien, maar het merendeel van de groep had het wel gezien en wilde naar huis. En omdat ik maar een gast ben, moet ik me natuurlijk aanpassen aan de meerderheid. Dus na een lekkere lunch (tijd om de Amerikaanse Pancakes eens uit te proberen), weer op weg naar huis.

Dus ondanks dat het van mij nog wel wat wilder had mogen zijn, toch zeker een bijzonder weekend gehad en zeker leuk eens mee te maken.
Maar Mardi Gras toch echt niet tippen aan onze carnaval! Dus volgend jaar weer lekker thuis!


  • 24 Februari 2009 - 09:07

    Ehssane:

    Super coole ervaringen meis :-) Carnaval hier was naar mijn mening overigens saai ;-)

    Mis je en een dikke kus!!!!!!!!

  • 24 Februari 2009 - 09:56

    Maaik:

    He meis!

    Wat veel kettingen heb je daar op die foto's zeg! Allemaal opgevangen daar? Ziet er toch ook wel erg mooi uit die optocht!
    En die Kid Rock, was dat de echte? (dies ook wel bekend hier hoor :P)

    Carnaval was tot nu toe weer erg gezellig. Vanavond laatste avond, maar zal je wel wat foto's sturen, kun je onze outfits meteen zien!

    Misschien spreken we elkaar snel weer op skype! Tot je volgende verhaal!

    Kus Maaik

  • 24 Februari 2009 - 10:11

    Marielle:

    Heej meis

    ben net weer tot leven gekomen en natuurlijk je verhaal gelezen. Klonk erg gezellig en mooie foto's. De carnaval hier zit er weer bijna op...nog een laatste avond (maar weet niet of ik dat nog red;))
    Ik hoop je snel weer te spreken op skype en de foto's van onze carnaval volgen!

    Kus Marielle

  • 24 Februari 2009 - 13:45

    Inske En Frans:

    Haha...hoe kwam jij aan al die kettingen ;-P?? Leuke optocht! Zeker die met al die verschrikkelijke grote trekpaarden ervoor!!! En heerlijke pancakes...hmmm...die gaan er wel in!

    Liefs en kus van ons!

  • 24 Februari 2009 - 13:49

    Bianca:

    Heeey meis!!

    Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! En die kettingen: dat ziet er toch wel erg leuk uit hoor! Is weer eens wat anders dan allemaal mensen in hele foute pakjes. Lijkt me echt leuk om zo eens mee te maken.
    Spreek je snel weer!!

    Liefs

  • 24 Februari 2009 - 15:49

    Elly Vermeulen:

    Hoi meisje,
    Leuke foto's, mooie verhalen, veel mensen en vooral heel veel kettingen. Jij weet nu wat mardi gras is en misschien kun je het mij later ook eens uitleggen, want ik weet nog steeds niet waar het vandaan komt. Ons carnaval is een 4 daags van oorsprong katholiek feest van gek doen en uitbundigheid voordat de 40 dagen vasten tijd ingaat. Daar vindt het zijn oorsprong. Dat de meeste katholieken allang niet meer vasten doet er minder toe, carnaval blijft in het katholieke gedeelte van Nederland een heftig feest. Misschien zit er ook wel een dergelijk verhaal achter de mardi gras?
    Wat ben je trouwens bruin zeg! Is op deze foto's goed te zien. Ik ben jaloers!!! Groetjes en veel liefs van mij, mama xxxxx

  • 24 Februari 2009 - 18:57

    Stefanie:

    he zus, klink weer gezellig allemaal!
    En leuke kettingen verzameld. En Knor gaat zelfs mee logeren :) haha.
    Hier ook alles goed. Echt heel druk met school. Vermoeide dagen, moet weer wennen aan school. En s'avonds huiswerk of toch wat afrika zaken nog doorlezen. Zo maar lekker even een filmpje kijken en relaxen tot morgen.
    Maak er wat fijns van. Lukt het al met het maken van je rapportage begin? De resultaten lijken wel ergens op te gaan lijken?
    Groetjes mij!

  • 25 Februari 2009 - 03:56

    Nadine:

    Hey Marrit! Super tof dat je ondanks dat je niet in NL bent toch nog een beetje carnaval hebt kunnen vieren:D! Je ziet der goed uit! X Nadine

  • 25 Februari 2009 - 12:08

    Bregje:

    Hey Marrit,

    Misschien had jouw 'carnaval' wat heftiger mogen zijn, maar zo'n suf als de mijne was ie vast niet! Ben niet verder gekomen dan de optocht in het dorp bekijken, maar kon zelfs daar de carnavalsstemming niet te pakken krijgen! Zo te lezen heb je wel weer een heel leuk weekend gehad & kom je stiekem steeds iets dichterbij je grote reis...! Lukt het plannen daarvan een beetje?

    Succes nog!
    Liefs, Bregje

    ps. Je kent Kid Rock toch wel ;-)?! De ex-man van Pamela Anderson (de tweede, na Tommy Lee). Ehm, ja... Weet niet of ik trots moet zijn op deze kennis!

  • 26 Februari 2009 - 12:56

    Marieke:

    He meid,
    ziet er allemaal goed en gezellig uit daar. Zo te zien heb je al weer super veel nieuwe mensen leren kennen en leuke dingen gedaan. Hier was carnaval een rustig en vooral ziek weekend, haha, allebei ziek geweest namelijk... Maar goed dat jij daar in het lekkere warme US zit.
    Oh ja, rechts inhalen is in de US trouwens toegestaan :-)
    Nou, ga hier maar eens eruit met Jaska.
    Spreken elkaar binnenkort.

    Liefs en xxxx mij

  • 27 Februari 2009 - 18:08

    Tante Mien:

    Hoi Marrit,

    super wat je zo allemaal mee maakt. Leuk dat ik er ook weer wat van leer, zowel van je onderzoek als van de cultuur.

    groet tante Mien.

  • 28 Februari 2009 - 15:05

    Marielle:

    Heej meis

    het carnaval is toch wel heel anders dan hier ja, maar het ziet er wel gaaf uit. Op mijn hyves kun je onze carnavalfoto's bekijken en dan zie je ook onze mooie klederdracht ;)
    Wanneer ga je door naar Peru en wat super gaaf dat je ouders langskomen.

    Kus Marielle

  • 28 Februari 2009 - 16:57

    Gerrit Vos:

    Ha die marrit
    Heb net weer eens je verhalen gelezen.
    Kei leuk en gezellig zo te zien.
    Je kunt zien dat het je goed gaat ,mooie foto,s,en verhalen.
    Ik blijf je volgen.
    Veel plezier en geniet er van
    Groetjes

  • 02 Maart 2009 - 19:47

    Dieneke:

    Hey marrit, zo te horen heb je je feestje weer gevonden. t Is dat ik vorige week te veel oostenrijks voedsel heb gevroten maar anders zou ik heerlijk uitkijken naar de grote schranspartijen van de US met o.a. lekkere pancakes. Vermaak je nog maar lekker!
    x dieneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 48177

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: