Weekendje Waterproof - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Weekendje Waterproof - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Weekendje Waterproof

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

16 Maart 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Zoals ik in mijn vorige berichtje al schreef, was het dit weekend eindelijk eens tijd om met Nan naar haar eigen huis in Noord-Louisiana, Waterproof, te gaan.

Dus zo gingen Nan en ik (Jim bleef dit weekend ivm een nieuwe baan in Baton Rouge) op weg naar Waterproof, ongeveer 2,5 uur rijden. Helaas kon ik niet eerder weg van school, dus eer we aankwamen was het al donker. Maar onderweg genoeg kunnen zien. Zo ga je van een drukke hoofdstad, naar een gat in the middle of nowhere. Dus heel rustig en vredig!

En toen kwamen we aan bij het huis van Nan en Jim, een huis uit 1840 vroeger bewoond door een van de rijkere farmers. Groot!! En het leek wel een museum! Ik had een gigabed voor mezelf alleen (jeeeh) en een badkuip...!! (Zie de foto's)
En het huis had naast alle jachtpronkstukken zoals een beer uit Alaska (jaja, zelf geschoten), een mountain lion en vele reeen en hertenhoofden, gelukkig ook een een levend beestje in huis, namelijk Fely de kat. Mijn nieuwste knuffel! :D Echt een hele schattige kleine dameskat, die me 's ochtends zelf een muisje om mijn tapijt kado kwam geven haha.

Zaterdag was het tijd om wat te gaan zien van Noord-Louisiana. We zijn naar Nan's moeder (81 jaar) gegaan (die een lekkere taart had gemaakt), naar de paardjes van Nan gaan kijken, naar de kapsalon van haar dochter, Jimmy-Jo gaan kijken en maar meteen een haircut laten doen :D
's middags namen JJ en haar man Nan en mij mee op tour door Naches, een leuk klein oud dorpje in de buurt. Helaas zat het weer dit weekend erg tegen, want het was koud en regenachtig, maar dat weerhoud ons natuurlijk niet... In Nachez zijn we naar wat typische dingetjes uit het dorp gaan kijken, wat gaan drinken in het oudste barretje (echte cowboy bar), wat gaan eten in een lekker restaurant (gefrituurde kikkerbillen op het menu....ahhh...nouja, smaakt eigenlijk gewoon naar kip) en geeindigd in een local bar. Na aardig wat borreltjes, een goed gevulde buik en een leuk T-shirt als souvenir vervolgens lekker naar mijn bedje.

Zondag was het alweer tijd om weer terug te gaan :( Omdat we de touristische route gingen rijden, vertrokken we al redelijk vroeg, want deze route zou ongeveer 4 uur duren. En omdat Louisiana zo waterrijk is, is de natuur echt prachtig!

Dus zo waren we na een mooie tocht door de natuur, weer terug in de bewoonde wereld en kijk ik terug op een lekker, rustig, gezellig en mooi weekend in Noord-Lousiana.

  • 17 Maart 2009 - 07:01

    Marielle:

    Heej meis

    het ziet er erg mooi uit zeg! Prachtig! En ook wel weer leuk zo'n weekend..toch net weer even anders ;)
    Hier het laatste nieuws: ik heb een huis gekocht in oss :)
    Dus als je terugkomt heb ik de sleutel al...kom je maar snel langs ;)
    Dikke kus Marielle

  • 17 Maart 2009 - 14:24

    Ad En Heidy:

    Nou Marrit,
    je maakt daar ontzettend veel mee lezen we wel! Volgens mij verveel jij je geen moment. Geniet ervan en vergeet niet te studeren...
    Bye bye, enjoy and see you later...

  • 17 Maart 2009 - 18:53

    Maaike:

    Hey meis!

    Wat een mooi huis hebben die mensen daar zeg!!! Jeetje, echt niet normaal! Zag er van binnen ook wel echt leuk uit ja, net een museum. Vond je het niet eng om met zo'n beer in huis te slapen, haha.

    En mooi kapsel, weer lekker kort!

    Hier is nog altijd alles goed! Net onze nieuwe badmeubels opgehaald, zijn erg mooi :)

    Liefs Maaike

  • 17 Maart 2009 - 19:44

    Ehssane:

    Prachtige foto's meis!

    Kussssssss

  • 19 Maart 2009 - 18:08

    Inske En Frans:

    Wauw wat een mega huis en een mega bed!! Vast lekker geslapen.. :D
    Alleen de inrichting met als dat geschoten wild...hmmm niet iets voor ons...haha

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 48149

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: