Vervolg van mijn weekendje Miami - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Vervolg van mijn weekendje Miami - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Vervolg van mijn weekendje Miami

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

04 Maart 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Alweer 3 dagen terug in Louisiana en ik wil alweer terug naar Miami...

Na een goede nachtrust en een lekkere croissant van de bakker was het zaterdag weer tijd voor een stranddagje. Het weer was blijkbaar in tijden niet zo goed geweest (heb ik weer mazzel!) dus Tanja wilde daar natuurlijk het optimale uit halen (en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen)
Dus ik weer lekker met mijn buik op de strandhanddoek en met mijn billen in het water. Heerlijk! En ik voel me echt weer 10 jaar jonger als ik de zee ben en over de golven probeer te springen. :D

Omdat we de volgende ochtend er vroeg uit moesten, besloten we na een lekker maaltijd het 's avonds rustig aan te doen. We wilden eigenlijk met z'n allen naar een van de beroemdste clubs, 'Mango' gaan, maar vanwege 'springbreak' (vakantie voor de studenten) en het feit dat het weekend was, hing die club met de benen buiten dus daar pasten wij niet meer bij. Gezien we allemaal toch eigenlijk heel moe waren van de vermoeiende dag (bakken in de zon is ook hard werken ;) ) besloten we het lekker bij een borreltje te houden en dan lekker te bed te gaan. Ik had een lekkere Mango Martini van maar liefst $15,-!!! (afzetters!) Gelukkig was hij wel erg lekker.

Zondag hadden we met z'n allen een auto gehuurd om een bezoek te brengen aan de Everglades! Nu we in Miami waren, moesten we dit mooie park met de beroemde alligators natuurlijk ook zien. Everglades National Park is het grootste subtropische wildernis park in the USA (cool!) Dus wij met z'n 7en in een auto en rijden maar. We waren de weg een beetje kwijt, maar zo zie je nog eens wat en uiteindelijk hebben we het ook gevonden.

Ondanks dat het er heel anders uitzag dan ik had gedacht, had het toch iets heel speciaals om daar te zijn. En met zijn allen op een airboat over het water vliegen vind ik natuurlijk helemaal gaaf!
En gelukkig vonden we ook een echte alligator. Groot dat die kunnen zijn! (zie foto) En dan blijkt dit nog klein te zijn...
En na terugkomst mochten we er ook allemaal een vasthouden :D (een kleintje natuurlijk)
En naast het natuurgebied hadden ze ook een kleine dieropvang van allerlei exotische dieren, dus ik heb me weer vollop vermaakt (en veel foto's gemaakt natuurlijk)

Na de Everglades was het tijd om te gaan shoppen. Er was een groot! overdekt winkelcentrum in de buurt waar iedereen wel heen wilde. Aangezien mijn vliegtuig pas om 18.35 uur zou vertrekken besloot ik ook mee te gaan en dan wel een taxi naar het vliegveld te nemen (zodat de familie niet twee uur later weer weg moest en bij terugkomst weer zou moeten vechten om een parkeerplaatsje) Ik heb uiteindelijk niets gekocht, maar mijn ogen wel uitgekeken. En helaas zijn de kleren in Miami een stuk duurder dan in Louisiana.

En toen was het weer tijd om naar huis te gaan :( Een dikke knuffel en de afspraak om elkaar dit keer wat sneller weer te zien en in de taxi naar het vliegveld. Helaas viel dit grapje een beetje duur uit, maarja...ik was wel op tijd op de plaats van bestemming (er reden helaas geen bussen vanuit het winkelcentrum naar het vliegveld).

En na een goede vlucht via Tampa, werd ik in New Orleans om 9.35 PM weer warm onthaald door Nan en Jim, die me daar ophaalden. (lief he?!) Ze hadden mij toch ook wel een beetje gemist.

Een super weekend met de nodige zon, zee, strand en ontspanning die ik echt even nodig had.
Een aanrader!

  • 05 Maart 2009 - 06:46

    Tanja:

    :( nou ja zeg, jij zit gewoon heerlijk te chillen met mijn naamgenootje!
    Gelukkig heb je het zo naar je zin!

    Geniet, maar deze Tanja is toch leuker hoor ;)

    XXX

  • 05 Maart 2009 - 08:24

    Dieneke:

    ha klinkt lekker zeg dat op het strand liggen, ik vind het nu al weer aardig gewend aan de kou van hier al weer aardig moeilijk te geloven. x dien

  • 05 Maart 2009 - 10:14

    Carlijn:

    Heej Marrit,
    Bedankt voor je leuke mailtje. En leuk om het vervolg te lezen van je vakantie. Schattig zeg die mini-krokodil!
    Ik laat nog weten wat de vorderingen hier zijn (en of je dus een kado-bon krijgt, haha!)
    Liefs, Carlijn

  • 05 Maart 2009 - 13:38

    Marielle:

    Heej meis

    dat moet wel een goed weekend geweest zijn. Gaaf hoor. En nu weer terug in Louisana om te studeren...wat is het leven toch hard soms ;)
    Wij hebben hier al bijna weer een week op zitten na de carnavalsvakantie...wat gaat de tijd toch snel.
    Ennuh hoe is het daar met de mannen? Wil wel op de hoogte gehouden worden he ;)

    Kus Marielle

  • 09 Maart 2009 - 11:24

    Eva Mulder:

    Heej Marrit,
    Miami klinkt echt geweldig, al helemaal na het zien van de foto's!

    Geniet er nog maar heel veel van, want Nederland is na 6 maanden buitenland erg saai

    liefs

  • 10 Maart 2009 - 11:32

    Debbie:

    Hee Marrit!
    Dat ziet er goed uit zeg! Volgens mij heb je het helemaal naar je zin daar. Gaat je onderzoek ook een beetje zoals gepland? Zijn de amerikaanse hondjes net zo leuk als de nederlandse? Geniet ervan meis, liefs Debbie

  • 11 Maart 2009 - 16:38

    Maaik:

    Hey meis

    Het weekendje Miami ziet er echt goed uit! Je hebt heerlijk gerelaxed daar en echt mooie dingen gezien! Ben jaloers op je!

    Lukt het werken/studeren nu ook weer? Binnenkort weer keertje skypen?

    Liefs Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 48172

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: