Leuke Nieuwtjes! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Leuke Nieuwtjes! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Leuke Nieuwtjes!

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

15 Februari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Weer een week voorbij dus tijd voor een berichtje uit het warme Louisiana.

Omdat ik helaas toch vrijwel de hele week ziek ben geweest :( (‘the flu’ die hier helaas ook heerst) heb ik besloten het even rustig aan te doen. Gelukkig heb ik op school met mijn onderzoek even een pauze, dus heb ik door mijn afwezigheid geen grote problemen veroorzaakt. En nadat ik me weer goed genoeg voelde om weer naar school te gaan, had ik gelukkig ook de mogelijkheid me lekker terug te trekken in de bibliotheek. Zo kon ik me lekker storten op mijn verslag!
En ja, dat valt nog niet mee! ‘Het begin is altijd het moeilijkst’ zeggen ze en ik moet ook eerlijk bekennen dat ik er echt even in moet komen. Hoe te beginnen?? Je wilt een hele hoop vertellen en dat alles moet in goed wetenschappelijk taal zijn. En dat dan ook nog in Engels!! Phoe…
Ook heb ik inmiddels mijn eerste evaluatie gesprek gehad en wonderbaarlijk genoeg vind mijn begeleider, Dr. Eilts, dat het heel goed gaat. Hij had hij het zelfs over insturen van mijn verslag (wat?!) Ik weet niet wat dat allemaal gaat inhouden, maar we doen ons best en gaan ervoor!

Verder dit weekend dus ook maar rustig aan gedaan en het slechts bij 1 activiteit gehouden. Nan en Jim waren uitgenodigd voor een feestje bij kennissen aan een rivier, waar een kleine lokale Mardi Gras parade per boot voorbij zou komen. Dat leek me wel interessant, dus zo ook ik en nichtje Amanda Huff gingen mee.
Na een uurtje rijden, het binnenland in kom je dus ook in een heel ander deel van Louisiana. ‘the Country’ noemen ze dat hier. Andere huizen die op poten gebouwd zijn vanwege overstromingen in orkaantijden, veel houten (onstabiele) huizen en veel natuur! Waaronder dus veel water, bossen en swamps! Anders, maar zeker ook mooi! Lekker groot huis met een patio aan het water. Hoe lekker moet dat zijn in de zomer!

Het feestje begon vroeg in de middag en deze mensen hadden natuurlijk voor van allerlei lekkers gezorgd. Dus wij konden onze buikjes wel vullen (gelukkig voelde ik me al veel beter haha) En zelfs home made King cake, waarvan ik natuurlijk het recept moest hebben, dus als ik weer thuis kom kan iedereen mijn King cake komen proeven :D
De Mardi Gras parade, die dus met kleine bootjes over de rivier kwamen varen, stonden in het teken van geldinzameling voor een goed doel. Dus terwijl wij ‘One Dollar’ biljetten in hun netten gooiden, werden wij bekogeld met kralenkettingen. Was weer lachen! (zie foto’s)

En nu is het inmiddels weer zondag en geniet ik lekker van niets doen. Lekker mijn kamer opgeruimd, schoongemaakt en terwijl Nan een dutje doet op de bank de optimale tijd een berichtje te schrijven.

En nu denken jullie, waar is dat goede nieuws dan??
Nou ik heb 2 hele gave nieuwtjes:
* Ten eerste heb ik een ticket gekocht naar Florida om lekker een weekendje op Miami beach van de zon te gaan genieten!! Een vriendinnetje van mij uit Zwitserland, Tanja, zit daar nu en dus de perfecte gelegenheid om er eens op uit te trekken. En Miami schijnt prachtig te zijn, dus dat wil ik wel eens zien!
* En mijn 2e nieuwtje is dat ik gisteren te horen heb gekregen dat mijn papa en mama voor mij komen opzoeken!!
Zoals jullie allemaal weten ga ik, nadat ik hier mijn onderzoek heb afgerond, in April 1 maandje rondtrekken. Na wat gegoogle en geneus, heb ik besloten dat California het gebied is dat ik wel wil zien. Hoe en wat van de reis ga ik uiteraard nog in een volgend bericht vertellen, maar mijn papa en mama gaan de eerste 2 van de 4 weken met me mee reizen door California!! Is dat niet gaaf!!

Nou, mijn weekend kan niet meer stuk! Op naar een nieuwe school week en het Mardi Gras weekend in New Orleans….spannnend!

  • 16 Februari 2009 - 09:02

    Frank En Astrid:

    Ja misschien ken je ons helamaal niet maar Frank is een neef van jouw vader en die zijn pas hier geweest en vertelde over jouw avontuurlijk reis heel bijzonder hoor. Gelukkig ben je weer aan de betere hand en kun je weer verder met je reis. Geniet op maimi en zeker van het bezoek van papa en mama en doe ze de groeten
    Frank en astrid Vermeulen

  • 16 Februari 2009 - 10:34

    Inske En Frans:

    Heerlijk hoor zo'n weekendje Miami Beach!! Wow!! Ook heel erg leuk dat je ouders je 2 weken gaan vergezellen tijdens je reis! Veel succes met je verslag deze week en hopen dat je snel weer kunt echoen...
    Liefs van ons

  • 16 Februari 2009 - 10:52

    Maaik:

    He marrit!

    Wat ontzettend gaaf dat je ouders je op komen zoeken en mee gaan voor 2 weken! Das zeker super leuk!
    En ook leuk dat je lekker weekendje naar Miami Beach gaan, daar komen altijd veel Amerikaanse sterren, dus scoor maar wat handtekeningen voor me ;)

    De foto's zagen er ook weer gezellig uit! Ik hoop dat je je nu weer wat beter voelt!
    Succes met het werk!

    Liefs Maaike

  • 16 Februari 2009 - 12:14

    Anton Kool:

    Hallo Marrit.

    He, dat is leuk dat je pa en ma mee gaan op excursie!
    Ja zo zie je maar weer, .....ze kunnen je toch niet missen!
    Klinkt leuk die huizen op palen. In Zanzibar aan de Indische Oceaan hebben we ook eens 1 weekje in een huisje op palen mogen vertoeven.
    Ook al ligt het gedeelte waar je nu bent niet aan de zee, het lijkt me toch geweldig om "the Country" met zijn huizen op palen te zien.
    Ik kan me zo voorstellen dat ze ook veranda's hebben?! (...geweldig!)
    Geniet van dit bijzondere moment uit je leven. Ik geniet met je mee!
    Succes met je studie!

    Heel veel liefs van je peetoom Anton.
    Natuurlijk ook veel groetjes van de rest van de familie.

  • 16 Februari 2009 - 17:24

    Eva Mulder:

    Heej Marrit,

    het klinkt allemaal super, volgensmij heb je een heerlijke tijd daar! Wat ontzettend gaaf dat je ouders langskomen en dat weekendje Miami klinkt ook helemaal niet verkeerd. Mijn avontuur zit er nu echt bijna op... erg vreemd, maar zo langzamerhand toch ook wel zin om weer lekker naar huis te gaan!

    Liefs Eva


  • 17 Februari 2009 - 08:42

    Jolien:

    Ooo wat een leuke vooruitzichten!! Klinkt goed hoor! Tis natuurlijk ook uiterst belangrijk om lekker te relaxen en een beetje vakantiegevoel te ontwikkelen (er spreekt hier een ervaringsdeskundige ;-)) Maar volgens mij gaat dat helemaal goedkomen.

    Veel plezier weer,

    xx Jolien

  • 17 Februari 2009 - 13:53

    Amanda:

    Gelukkig voel je je weer wat beter, kan je gewoon doorgaan met lekker genieten daar!! Succes met je verslag! (en je maakt me heel nieuwsgierig naar die King Cake...)
    X Aman

  • 17 Februari 2009 - 15:52

    Francie :

    Wat ben jij een ontzettende bofferkont !!Ik ga als verstekeling mee in de koffer van je ouders oké ?
    liefs francie

  • 19 Februari 2009 - 21:40

    Jan Wijnen:

    Hey Marrit,
    Ik zie dat het geweldig met je gaat in de US! Zoals je schrijft heb je een goede balans gevonden tussen leren in kennis opdoen en in de US te leren kennen. Miami is een geweldige mooie en grote stad, Miami beach is naast de grote hotels ook geweldig. We zijn er in 1998 geweest, hebben toen een 14 daagse rondreis door Florida gemaakt. Hadden toen een auto gehuurd.
    Geweldig dat je ouders je komen opzoeken!
    Have a good day! groetjes Jan

  • 23 Februari 2009 - 22:52

    Carlijn:

    Hoi Marrit!
    Leuke foto's! (vooral die witte boxer natuurlijk) Gelukkig dat je weer beter bent. Wat super leuk dat je ouders je komen opzoeken. En Californie is prachtig! Zoveel verschillende landschappen (en klimaten: wij hebben in t-shirtjes gestaan en de auto uit de sneeuw moeten graven!), daar ga je het vast ook heel mooi vinden. Succes met het schrijven van je verslag. Goed dat je er mee begonnen bent.
    Dikke kus, Car

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 48184

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: