Mijn eerste Mardi Gras ervaring - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Mijn eerste Mardi Gras ervaring - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Mijn eerste Mardi Gras ervaring

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

11 Februari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Weer een leuk weekend achter de rug, dus weer tijd voor een update. Een beetje verlaat helaas, omdat ik weer ziek geworden ben :( maar vandaag gaat het alweer veel beter dus op naar een nieuw bericht.

Zaterdagmorgen was het vroeg opstaan, want het was open dag op de University of Verterinary Medicine. Die startte om 8 uur 's ochtends dus om 7 uur aan de slag met de echo. Gelukkig waren we zo klaar, dus konden we weer gauw naar huis. Even wakker worden, een ontbijtje en dan natuurlijk een kijkje gaan nemen op de open dag. Het was een prachtige dag dus ik op mijn fietsje naar de uni. En het was zeker de moeite. Ze hadden een mooie route opgesteld die je door de universiteit leidde. Grappige was dat het ook voor kleine kinderen heel leuk was gemaakt, waardoor je buiten de studenten ook veel ouders met kinderen zag rondlopen. Er was een hoop te zien, waaronder natuurlijk een hoop beestje! Zo waren er schaapjes, geitjes, varkentjes, paardjes, hondjes, konijntje en zelfs slangen, uiltjes, sugarglider enz. En ook fretjes!! Ahhh...ik mis de mijne wel hoor...
En ze hebben hier net als bij ons ook een koe met een gat in mijn (oeps) zijn buik, waar ik natuurlijk wel even mijn hand in moest stoppen! :D

Na de open dag was het tijd voor mijn eerste Mardi Gras ervaring. Mardi Gras is een traditioneel feest hier (voornamelijk in New Orleans), de carnaval hier. (heb ik even geluk, gezien ik de mijne thuis ga missen) Mardi Gras is Frans voor Vette dinsdag, de dag voor aswoensdag. Het is een verkleedfeest en een paradefeest, waarbij het de gewoonte is om kralenkettingen naar elkaar toe te gooien. Hosé, samen met zijn zoontje Josua en zijn moeder namen me mee downtown. Echt super grappig!! Ik heb er echt van genoten! (zie de foto's en filmpjes)
Verder zijn de kleuren van Mardi Gras paars, groen en goud en dat zie je dus ook in alles terug. Ze hebben zelfs een speciale taart, 'Kingcake' genoemd, die men hier in deze periode eet. Deeg met kaneel en een vulling naar wens (cream, aardbeien, annanas enz) Heerlijk!

Na deze parade ben ik met de groep echte Amerikaanse 'Chicken wings' gaan eten. En waar beter dan at 'Hooters'!! Heel beroemd hier en gezien de beeldschone serveerster in hele kleine pakjes wel te bergijpen. Jah mannen in Nederland, ik heb speciaal voor jullie een foto gemaakt! Hier is dat dus blijkbaar normaal...kort, strak, opgeduwd en bloot! Nou de chicken wings waren in iedere geval heerlijk! ;)

Na ons buikje weer gevuld te hebben, ben ik met Brittany en haar toekomstige vriendje (hoopt ze) weer lekker gaan billen schudden in de Texas Club. En ik heb zelf een roosje gekregen van een hele grote schattige kerel haha. Niet mijn type maar wel lief. En daarna mijn bedje in.

Zondagochtend weer op en neer naar school en toen was het tijd om van de zon te gaan genieten! Het is hier momenteel heerlijk weer, zo'n 25 graden!!(sorry voor iedereen in de kou zit) dus heerlijk!!
Kaitlyn had me uitgenodigd om gezellig naar haar thuis te komen, en aangezien ik wel van de gezelligheid houd zo gezegd zo gedaan.
Ze moest een aantal dingetjes thuis doen, dus daar heb ik bij geholpen. Zo hebben we eerst de tuin opgeruimd (en dan bedoel ik dus een grote tuin!! (zoek Kaitlyn op de foto) Maar gezien ik wel van tuinieren houd, was dat geen probleem voor mij.
Na dit harde karwei was het tijd voor een wandeling met haar hondje, de bulldog. Hier in Baton Rouge hebben ze een prachtig afgezet park waar alle honden vrij kunnen rondrennen en met elkaar kunnen spelen. Echt super!
En na al dit harde werken ;) was het natuurlijk tijd voor een ijsje! Die ze hier zeker goed kunnen maken. Hier hebben ze zelfs een winkeltje waarbij ze zelf jij eigen ijs mix kunt samen stellen. Zo had ik bijv een ijs met chocoladeijs, pindakaas, nootjes en fudge. Dat mixen en dat geeft lekkers!! (zie foto)
Eenmaal weer thuis was het tijd voor een bad. Niet voor ons, maar voor de 6 geadopteerde puppies die Kaitlyn heeft. Echt super schattig!! Daar ben ik natuurlijk heel gevoelig voor, dus dat werd soppen en drogen en veel knuffelen :D
De avond werd afgesloten met een eigen samengestelde burger (natuurlijk) en weer op weg naar huis.

Al met al dus weer een geslaagd weekend!

  • 11 Februari 2009 - 16:13

    Inske En Frans:

    Hey meis!

    Nou wat een fijn weekend heb je weer achter de rug! En wat een luxe al die heerlijke etentjes en snacks mmmmmmm ;D Die Kingcake...heb je al het recept, zodat je die nog eens heerlijk voor ons kunt bereiden?

    Liefs en geniet maar van het mooie weer!

  • 11 Februari 2009 - 16:46

    Stefanie:

    He zus,

    Oww wat een lieve puppies!Ik ben daar ook gek van. En een traditioneel feest daar meemaken lijkt me ook wel heel erg leuk.
    Wel minder dat je ziek bent geworden, hoorde het al van mama, maar gelukkig is het bijna over.
    Mar een koe met een gat in jou buik kan niet toch>? :)Hij zal een gat in zijn buik hebben gehad.
    Dat kip daar lijkt me wel iets voor mij:P.
    He meis, ik mail je nog.
    groetjes!

  • 12 Februari 2009 - 20:13

    Bianca:

    Hey meissie!!
    Wat leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt (wel een beetje jammer dat je ziek bent geweest... maar aangezien je al weer lekkere kip,
    heerlijk ijs en een goede burger op hebt, zal het wel weer beter gaan).
    Wat klinkt dat trouwens geod zeg: een soort carnaval, maar dan met 25 graden!! Ik ben jaloers!!!

    Liefs,

  • 28 Februari 2009 - 10:23

    Joke Peters :

    Hallo Marrit ,

    Zojuist al een bericht geschreven ,maar het gaat vandaag niet zoals het behoort te gaan , ook met de site verliep anders dan anders ,gerommel , hopelijk gaat het verder goed , ben je alweer opgeknapt van de verkoudheid , zal wel anders duurt het wel erg lang , je weet het immers niet !
    Pas goed op je gezondheid !!

    Ik moet zeggen dat het erg leuk is voor jou verhalen te lezen en de foto's te bekijken en als ik het zo lees gaat het geloof ik wel goed met jou daar , je hebt het goed getroffen geloof ik , leuk !

    Maar als ik verder bedenk wat jij allemaal onderneemt en waar je mee bezig bent , vraag ik me af hoe hou je het allemaal vol , ik moet er niet aan denken , maar misschien als ik nog zo jong als jou was , zou ik het misschien ook wel kunnen , wat denk je ??
    Het is ook goed te horen dat het met de studie ook wel naar wens gaat , houden zo .!

    Erg leuk voor jou dat jou ouders over komen voor met jou samen rond te trekken in Florida , lijkt mij geweldig , dus maak er een fijne gezellige tijd van !

    Verder wens ik jou succes verder met de studie en het onderzoek , tot een volgende keer , met groeten van Joke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 48173

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: