Dagje vrij! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Dagje vrij! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Dagje vrij!

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

28 Januari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Hey allemaal,

Ik heb vandaag lekker een dagje vrij genomen van school (heb aan een stuk doorgewerkt sinds ik hier ben, dus die had ik wel verdiend vond ik), dus tijd voor een berichtje!

Sinds mijn vorige berichtje heb ik weer een leuk weekend achter de rug!
Vrijdagavond hebben Kelly, haar man Adam en een vriend van hun Jackob, me weer mee uit genomen en zijn we in een studenten cafe wat gaan drinken en hebben wat gepooled. En ondanks mijn geweldige pool kunsten (not!) ging het best aardig (we zullen het maar op beginners geluk houden :D)
Maar aangezien ik de volgende ochtend wel weer moest echoen, hebben we het niet zo laat gemaakt, dus lag ik weer netjes om 01.00 uur in mn bedje.

Zaterdag heeft Dr. Eilts me, na een snel rondje echoen (jaja, we worden er goed in!) weer netjes thuis afgezet waarna ik de rest van de middag lekker geluierd, gedouched en getut heb.
Omdat Nan en haar man Jim zo ontzetten lief voor me zijn en Nan helaas dit weekend vanwege problemen met haar werk hard had gewerkt (op zaterdag!) en helaas niet naar huis kon, vond ik dat ze wel mee uit eten kon nemen. Dus wij met zijn drietjes naar een oester restaurant!! (ohw ohw...) En iets wat hier echt heel grappig is, is dat als je binnen komt, je een klein plaatje krijgt dat de mensen laat weten wanneer er een tafel vrij is. Er gaan dan namelijk allemaal lampjes branden. Echt zo grappig!
Gelukkig hadden ze hier niet alleen oesters, maar ik moest natuurlijk wel een oestertje proeven... (zie de foto's) En ik moet toegeven dat ze er echt vies glibberig uitzien, maar gelukkig smaken ze helemaal niet slecht. Mijn hoofdgerecht was weer een typisch Louisiaans gerecht, namelijk Crawfish etoufee. Crawfish is hier een beestje dat een soort mix is tussen een krabje en een garnaal. En aargezien ik erg van vis houdt, vond ik het heerlijk!

Nadat wij onze buik weer vol hadden gegeten, was het tijd om dat er weer af te sporten, want Kaitlin, een vriendinnetje dat ik op de uni heb leren kennen, nam me mee naar de 'Texal club'. Een amerikaanse dansclub waar je heerlijk kunt dansen (daar houd ik wel van!) En naast de country music (en dan bedoel ik de hele dansvloer in samen op de pasjes in beweging!), die hier in Louisiana heel populair is, wordt er ook flink met de billen geschud. Helemaal mijn plek dus! En gezien Amerikaanse mannen hier van grote billen houden, voelde ik me hier wel op mn plek haha. En het grappige hier, in tegenstelling tot Nederland, is dus ook dat er ook veel mannen op de dansvloer staan!
Het was heel gezellig en ik heb een geweldige avond gehad!

De volgende ochtend matste Dr. Eilts me en werd ik een uurtje later, om 10.00u opgehaald. Dit keer zonder kater, dus heb lekker uit kunnen slapen. Samen weer snel de honden gehaald en geechoed en weer naar huis.
's Middags was het tijd voor 'The Mall', een typisch Amerikaans groot overdekt winkelcentrum. Kailtin en ik gingen eens een goede spijkerbroek uitzoeken! Aangezien mij dit in Nederland haast niet lukt, en ik zo dacht dat het land met de grote billen wel een broek voor mij zouden hebben, viel dit helaas toch weer tegen. Ondanks dat Amerika echt een spijkerbroeken land is, hebben zij toch niet dezelfde hippe broeken als wij in Nederland hebben. Helaas dus nog niet geslaagd, maar ik geef de moed nog niet op...
En zoals jullie al wel door hebben wordt er hier in Amerika veel uit gegeten, dus ook 's avonds was het tijd voor een hapje uit. Dit keer werd het de italiaan. Dus een heerlijke grote (ik bedoel Amerikaans groot dus) pizza. De foto's zeggen genoeg geloof ik :D

En zo zijn we weer bij vandaag. De 4 honden waar ik mee begonnen ben, zijn inmiddels niet meer loops, dus ik heb gelukkig even pauze en hoef niet elke dag te echoen. Er zijn wel weer 3 nieuwe honden geinduceerd, dus waarschijnlijk eind deze week ga ik weer opnieuw van start. Hopelijk, nu dat ik meer ervaring heb, met nog betere resultaten.
Dus in the meanwhile, even rust en veel literatuur lezen.

Nou ga ik er weer een eind aan brijen. Ondanks dat ik een klein berichtje wilde plaatsen, is het toch weer een lang verhaal geworden.
Hopelijk heb ik mijn ervaring goed kunnen overdragen.

Iedereen een dikke kus van mij hier

  • 28 Januari 2009 - 17:29

    Marielle:

    Heej meis

    Uit je verhaal op te maken heb je het helemaal naar je zin. Fijn! Hier gaat ook alles zijn gangetje...gewoon hard werken ;)
    Na de carnaval ga ik een paar dagen naar Oslo...heb ik helemaal zin in.
    Maar eerst de carnaval natuurlijk.
    Succes nog en lekker eten ;)

    Kus

  • 28 Januari 2009 - 17:56

    Fien:

    He Marr!
    Je wordt daar wel goed bezig gehouden zeg! En dan ook nog lekker feeste en uit eten! Het is nu al een geslaagde reis geloof ik! Ook leuk dat je al zoveel gedaan hebt en vooral dat de mensen waar je op toegewezen bent ook zo aardig zijn! En hoe zit het met de knappe Amerikanen?

    Geniet nog maar lekker, ik ben al weer benieuwd naar je volgende berichtje!!

    Kus Fien

  • 28 Januari 2009 - 21:42

    Marieke:

    He schat,

    Het ziet er allemaal super uit daar. Zo te zien heb je het goed naar je zin, dus houden zo! We missen je hier wel een beetje, maar ach, de eerste maand is alweer bijna voorbij!!!
    Nou, ga snel slapen, het is hier tegen midnacht :-) .
    XXXX Mij

  • 29 Januari 2009 - 07:48

    Tanja:

    Heej Lieve Marrit,

    Je moet me nodig een persoonlijke update sturen!
    Wat ben je lekker druk, goed om te lezen.

    Ik heb Vanya gesproken en het gaat goed met je fretjes!! Ze gaan goed met de honden om en de kat, alleen haar eigen fretje is niet zo'n goede combi!

    Succes met je onderzoek, en mail me! Liefs Tanja

  • 29 Januari 2009 - 15:10

    Eva:

    Die megapizza is erg herkenbaar :)

  • 29 Januari 2009 - 17:23

    Stefanie:

    Nou die mannen zien er goed uit ja!! Ik denk dat ik volgende week ook maar kom;) haha. Oww nee want ik zit nog vast aan een man hier natuurlijk :D.
    Maar ze zien er niet verkeerd uit zus, en die jacob ook niet. Wie is dat eigenlijk??
    Verder leuk om te lezen weer. Jij bent ook zo grappig. Ik ben thuis druk bezig met allerlei taken. Over een half jaartje ken je het misschien niet meer terug hier;)
    Verder alles goed. Ik mail je soon nog wel. Next week begind school weer: we gaan dan in onze eerste week (abc week= inleiding semester) naar universiteit wageningen en de gezondheidsdienst voor dieren, leuk he.

    Groetjes! en ik mail.

  • 30 Januari 2009 - 10:22

    Loes:

    Nu krijg ik spontaan zin in pizza ;)...

  • 30 Januari 2009 - 19:58

    Elly Vermeulen:

    Hoi meisje,
    Zo af en toe wil ik ook een berichtje plaatsen op je site, hoewel we natuurlijk ook op andere manieren communiceren met elkaar. Ik wordt zowaar nog een moderne moeder die skyped met haar kind ver weg. Ik kijk elke ochtend voordat ik naar mijn werk ga even op de computer of je een berichtje hebt geplaatst. Naar mijn idee zijn het er nog veel te weinig, want ik wil elke dag wel van je horen. Ik mis je een beetje en soms een beetje veel. Je zien met de webcam en je stem horen is fijn maar af en toe zou ik je graag willen knuffelen. Jammer genoeg moet dat nog heel lang wachten. Ik ben heel blij dat je het daar zo gezellig hebt en dat je berichtjes zo enthousiast zijn. Ik wens je nog heel veel plezier en daarnaast een hele leerzame tijd.
    Ik houd van je. Groetjes,
    xxx je moeder.

  • 31 Januari 2009 - 06:05

    Carlijn:

    Hey Marrit,
    Even een snel berichtje. Leuk wat je allemaal doet daar! Wat grappig dat je ongeveer dezelfde reis gaat maken! Ga je ook nog naar het noorden dan?
    Voor nu nog veel succes met je onderzoek! Je moet jezelf inderdaad ook wat vrij gunnen hoor.
    xxxx

  • 31 Januari 2009 - 10:48

    Inske En Frans:

    Hey Marrit!
    Lekker hoor even wat rust.. enneuhhh mooie mannen daar ;-)!! En dan heerlijke etentjes, goed genieten dus!
    Wij hebben nog even een hele drukke periode! Ik ben vandaag weer even aan het bijkomen..
    Veel liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 48146

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: