Z'n gangetje... - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Z'n gangetje... - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Z'n gangetje...

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

24 Januari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Weer even een update van mijn avonturen hier. Alleen dit keer niet zo spectaculair hoor ;)

Maandag was het hier een vakantiedag, Martin Luther King Day. Hier in Amerika natuurlijk een groot persoon, dus een vrije dag voor iedereen! Helaas moest ik in de ochtend wel naar school om weer te echoen, maar de rest van de dag kon ik heerlijk genieten van het mooie weer!

En aangezien ik inmiddels beschik over een fiets (wat hier overigens heel raar is, want iedereen heeft een auto en fietsen hier is dus levensgevaarlijk) ben ik op mijn fietsje eens de buurt gaan verkennen. De campus is echt super groot, dus als student eens tijd te gaan kijken waar alles is.
Het was echt heerlijk weer en de omgeving is prachtig, dus goede combi. Ik heb foto's gemaakt van wat mooie gebouwen op de campus zodat jullie een beetje een idee hebben hoe het er uit ziet. Ook hebben ze een prachtig meer waar je helemaal omheen kan fietsen (6,5 km). Prachtig! (zie de foto's)

De rest van de week is alles zo zijn gangetje gegaan. Ik ben elke dag op de uni bezig met mijn en Dr Eilts zijn onderzoek en de dagelijkse gang van zaken in de kliniek (van voortplanting).

Gelukkig gaat het echoen van de honden al veel beter. Zowel de honden als ik raken eraan gewend en ondanks alle moeilijkheden kan ik inmiddels goed de eierstokken vinden. Helaas blijkt inmiddels wel dat het meten van de doorbloeding toch echt te moeilijk is, dus maken we filpjes van de eierstokken en de doorbloeding (kleurenecho). Zo ga ik proberen toch iets van de intensiteit van de doorbloeding te kunnen zeggen.

Verder heb ik deze week ook de man van Nan, Jim, leren kennen. Hij moet voor zijn werk op veel verschillende plaatsen zijn en dat was dit keer in de buurt, dus verbleef hij bij ons. Ook een hele aardige man!

En, niet te vergeten...heb ik deze week mijn 1e les Spaans gehad :D
Ik hoorde via via dat er nieuwe lessen gingen beginnen, dus dat leek me een goed idee om alvast wat van de taal te leren en wat mensen te leren kennen. Ik kan nu het alfabet in het Spaans en wat kleine zinnetjes zoals 'Hoe gaat het?' en 'Goeie morgen'. Echt leuk!

Hoop dat alles in Nederland ook goed gaat met iedereen en wil in iedere geval iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes!!

  • 24 Januari 2009 - 13:41

    Stefanie:

    he zus,

    Jij zit nu lekker te ontbijten (08.30) terwijl je met mij aan het skypen bent :D. Raar want hier is het eind in de middag (15.30). Gelukkig gaat het met het onderzoeken wat beter. Het is jammer dat de bloeddoorstroming moeilijk te meten is maar zo te lezen heb je er een andere oplossing voor gevonden. Ik ga even je foto's bekijken!
    Ik spreek je weer. groetjes je zusje

  • 24 Januari 2009 - 14:03

    Inske En Frans:

    Hey hoi!!
    Lekker genoten van het lekkere weer en de gevaarlijke fietstocht, haha.. Mooi dat het zijn gangetje wat gaat, dat betekent vast dat je je wel thuis voelt daar! Wij zijn aan het bijkomen van een zeer drukke en geweldige week, misschien snel nieuw bericht! Nu nog eens je foto's bekijken die bij het verhaal horen ;-)
    Liefs ons

  • 24 Januari 2009 - 16:12

    Marielle:

    Heej meis

    fijn om weer iets van je te lezen. Gelukkig gaat het met het onderzoek de goede kant op! Wij gaan zo op weg naar Jan Smit en nick en simon...jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar luister maar af en toe op internet naar ze ;)
    Veel plezier en ik kijk uit naar je volgende berichtje!

    Kus Marielle

  • 24 Januari 2009 - 16:19

    Carlijn:

    Hey Marrit,
    Het klinkt allemaal alsof je je echt al goed thuisvoelt daar! Gelukkig dat er weer wat vooruitgang zit in je eigen onderzoek. Als wij hier iets hebben geleerd is het wel dat t nooit allemaal gaat zoals je van tevoren van plan was. Maar daar leer je juist van! Heel veel succes met alles en een fijn weekend!
    Dikke kus, Car
    ps: ik weet niet of ik de komende tijd een trouwe reactieplaatser ga zijn, wij zijn vanaf morgen officieel op reis!

  • 24 Januari 2009 - 16:27

    Bregje:

    Hey Marrit,

    Zelfs een rustige week waarin alles zijn gangetje gaat is interessant om te lezen hoor! Fijn dat er weer wat lichtpuntjes in je onderzoek zijn gekomen & wat Carlijn zegt klopt helemaal: niets gaat zoals verwacht & daar leer je noujuist het meeste van!

    Geneit nog maar lekker vna het heerlijk weer daar (hier is het van maandag + 15 omgeslagen naar -24 gisteren!),

    liefs, Bregje

  • 25 Januari 2009 - 12:31

    Bianca:

    Hey meissie!!!
    Dat ziet er allemaal echt prachtig uit!
    Heerlijk zo'n lekker zonnetje. En gewoon zonder jas rond kunnen fietsen.... daar kunnen wij alleen nog maar van dromen.

    Liefs,
    Bianca

  • 25 Januari 2009 - 22:17

    Anton Kool:

    Hallo Marrit.
    Als ik de foto's zo zie dan denk ik dat je je al aardig thuis voelt in het voor ons toch verre Amerika.
    Leuk dat je zo veel foto's hebt kunnen maken.
    Ben je in het Franse huis geweest?
    Hoe bevalt het eten je er?
    Heel veel groetjes en succes!

    Anton & familie.


  • 26 Januari 2009 - 13:29

    Vicky:

    hoi zus
    leuk om te lezen dat het allemaal zo goed gaat! lekker om zo rond te kunnen fietsen. Niet de weg kwijt raken he?! ;-)

    hoe zijn daar de berichten over dat Obhama nu president is? merk je er veel van? ik zou me voor kunnen stellen dat die ceremonie ook reden was voor een nationale vrije dag...

    xxx

  • 27 Januari 2009 - 17:02

    Maaike:

    He Marrit!

    Wat leuk dat je zo vaak een berichtje achter laat! Errug leuk ook om te lezen!
    Goed dat je al je eerste Spaanse les hebt gehad, dan is het straks een stuk makkelijker ja!
    Hier is ook alles prima, carnaval komt er weer aan en we hebben ook al weer wat meubels voor ons huisje gekocht!

    Veel plezier daar nog en ik blijf je verhalen lezen!

    Liefs Maaike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 48168

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: