Een heftig weekend! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu Een heftig weekend! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

Een heftig weekend!

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

18 Januari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Hey allemaal!
Hier weer een berichtje uit the USA. Dit keer met een verhaal vol stress, lol en adrenaline.

Omdat ik A heb gezegd, moet ik ook B zeggen dus op zaterdagmorgen ging, net zoals de rest van de week, om 7.00u de wekker. Geen uitslapen voor mij, want er moeten echo's gemaakt worden (leuk zo'n onderzoek...) Dus vol vertrouwen en enthousiasme gingen Dr. Eilts en ik samen naar de uni.
Wij gingen wel even de 4 honden echoen.... NOT!
Het was geen groot succes... de honden waren erg bang dus wilden absoluut niet meewerken. Daardoor (en natuurlijk de gebrek aan ervaring van mijn kant) konden we heel slecht de eierstokken vinden. Een heel gespeur, maar vaak zonder succes. Gelukkig lag het niet alleen aan mijn mij, want ook Dr. Eils kreeg de eierstokken maar niet gevonden. Na 3 uur worstelen hebben we er maar de brij aan gegeven en besloten, ook al hadden we niet alle gewenste resultaten, naar huis te gaan.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik het toen bij thuiskomst echt even niet meer zag zitten met dit onderzoek. :( Gelukkig heb ik hele lieve familie en vriendinnetjes die me weer opgepept hebben (Thanx!)

Maar na de stress van de ochtend, was het 's avonds tijd voor een feestje! Dr. Lenn, een collega van de uni, had me meegenomen naar een feestje bij vrienden van hem. Een echt 'Amerikaans' feestje, dus BBQ, kampvuur, muziek en drank. Echt super!! Heerlijk om weer nieuwe mensen te leren kennen en iedereen is hier super aardig dus voel je je meteen 'thuis'.
We hebben de hele avond lekker gekletst, gegeten, gedanst (Salsa! :D) en gedronken. En ik moet zeggen, die Amerikaanse brouwsels zijn heerlijk, maar de klap komt later. Dus ik moet toegeven dat ik op het einde toch mijn hoofd aardig voelde tollen. Om 3.00u weer veilig thuis gebracht en te bed!

Helaas maar voor korte duur, want ook zondag weer om 7.00u op om te echoen! En dat was me wat... een ietsiepietsie hangover! Maar, zoals ik hierboven al schreef, ik heb ook A gezegd dus ik stond dapper om 8.50u buiten om naar de uni te gaan.
Gelukkig gingen de echo's vandaag wonderbaarlijk goed. De honden waren veel rustiger en ik vond waarrempel alle eierstokken! (misschien moet ik vaker iets meer drinken ;))
Ondanks dat we nog steeds niet de echte 'bloodflow' metingen kunnen doen, was ik al heel blij met deze vooruitgang!

Vervolgens werd ik in de middag gebeld door Kelly (collega uni) of ik het leuk vond met hun wat te gaan eten en mee te gaan naar de film. Leuk!! :D
We zijn eerst lekker gaan eten bij een sushi restaurant en aangezien ik nog nooit sushi op had wilde ik dat wel proberen. En buiten het feit dat ik het heerlijk vond, was het een heel spektakel (zie de foto's en de filmpjes)

En toen kwam de klapper op de vuurpijl, op naar de film. En het grappige was dat ik nog niet wist naar welke film we gingen. Het bleek 'My bloody Valentine' te zijn, ofwel een horrofilm!! Ahhhhh...
En het leuke was nog...het was 3D! Hoe cool! Dat hebben wij in Nederland nog niet (komt vast...)
Dus je kan je voorstellen hoe ik daar heb gezeten, met mn handen voor mijn ogen proberen door mijn vingers heen te kijken haha. Echt een watje... Maargoed, ik heb het overleefd en vond het zeker de moeite een op de Amerikaanse stijl een filmpje te kijken (met een grote bak popcorn en Coca-Cola natuurlijk)
En daarna weer lekker naar huis naar mijn eigen stekkie.

Al met al hele leuke mensen leren kennen en 2 hele leuke dagen gehad!

  • 19 Januari 2009 - 02:30

    Jolien & Nadine Straaten & Bolsius:

    Ha Marrit,

    We zijn de eerste, jeehhh!!! Klinkt als een heel gezellig weekend! Leuk dat je al die mensen leert kennen en ze je uitnodigen enzo. Geniet van alles wat je meemaakt!!

    Liefs Nadine en Jolien

  • 19 Januari 2009 - 06:11

    Marielle:

    Heej meis

    fijn om te lezen dat het weekend gelukkig toch nog helemaal goed is gekomen. De foto's zien er super gezellig en vrolijk uit!
    En de moed erin houden he! En anders veel drinken...dan gaat het een stuk makkelijker ;)
    Nou meid succes maar weer en ik hoop je snel te spreken.

    Kus Marielle

  • 19 Januari 2009 - 07:04

    Inske En Frans:

    Nou een heerlijk weekend achter de rug, tenminste het tweede gedeelte.. Jammer dat het zaterdag niet echt wilde, maar dan is het des te mooier als het zondag wel lukt!
    En zo'n 3D film, GAAF!!! Willen wij ook wel :-)!

    Liefs ons

  • 19 Januari 2009 - 08:33

    Ehssane:

    Hoi meis,

    Zoals ik kan lezen heb je het daar goed naar je zin :-) En de volgende keer wel vragen naar welke film je gaat he ;-)

    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Januari 2009 - 09:17

    Anton Kool.:

    Klinkt goed dit weekend.
    Wat heb je overigens een ''mooie''3-d bril
    op.
    Je bent al helemaal "veramerikaanst"....grapje.
    Een fijne week toegewenst!

    Anton.

  • 19 Januari 2009 - 12:43

    Vicky:

    Ha zus,
    Wel super dat ze je meenemen om van alles leuks te gaan doen! Ik was alleen nooit naar die film gegaan...3D lijkt me cool, maar dan Disney ofzo ;-)

    Over je technieken zou ik me niet te druk maken... in de praktijk moet je het leren en niemand kan het ineens, ook al ken je wel alle theorie. Zo zie je dat door zaterdag te oefenen (ook al voelt dat dan niet fijn) het zondag wel lukt!

    Veel plezier en succes verder! XXX

  • 19 Januari 2009 - 15:31

    Esther B.:

    Nog geen 3D in Nederland? Ga maar eens naar Pathe Arena! ;) Maar goed, ik ben trots dat je na een avond zuipen weer vroeg opstond om te gaan echoen, 's nachts een man, overdag een man! De echte Esther-spirit! Voelt goed he? :P
    Het klinkt alsof je nu al je plekje helemaal begint te vinden, fijn! Ik zal je waarbenjij.nu trouw gaan bijhouden! Liefs

  • 19 Januari 2009 - 16:16

    Stefanie:

    He zus,

    Wel een leuk bericht om te lezen zeg. Ik zie jou daar al zitten met die film. Na afloop had je vast veel popcorn over als je je handen nodig had om je ogen dicht te houden, of heb je je popcorn van de schrik rond gestrooit :).

    Met het onderzoek komt het ook vast in orde. Die beesten moeten ook gewoon even wennen maar dan zal het straks alleen maar gemakkelijker gaan. En je leert er veel van . Je hebt de theorie en kennis maar je zal zien dat de handelingen alleen te leren zijn door het veel te doen:).

    Hier is alles goed! Deze week mijn verslag presenteren op school en dan een weekje vrij. Dan weer aan de slag in het volgend semester.

    Succes daar en next week dan kletsen we wel even op skype. Gr mij

  • 19 Januari 2009 - 16:26

    Bianca:

    Hey meissie!!

    Echt leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Had ook niet anders verwacht dan dat jij het enorm naar je zin zou hebben. Ga zo door meid en geniet van deze geweldige tijd!!

    Liefs,
    Bianca

  • 19 Januari 2009 - 18:01

    Eva:

    Marrit, wat een avonturen nu al! Fijn dat het toch goedgekomen is met je onderzoek, erg herkenbaar, zelf ook regelmatig een onderzoeksdip gehad maar het gaat vast helemaal goedkomen!

    Liefs Eva

  • 19 Januari 2009 - 20:38

    Amanda:

    Klinkt goed! Geniet nog maar lekker van de Amerikaanse feestjes en het Amerikaanse eten, en succes met je onderzoek!
    X Amanda

  • 21 Januari 2009 - 02:31

    Bregje:

    Hey Marrit,

    Way fijn dat je na de tegenvallende resultaten van zaterdag, zondag het toch weer hebt opgepakt! Knpa dat het echoen zo snel alweer zoveel beter gaat!! En fijn al die contacten die je al maakt, heerlijk om zo overal bij betrokken te worden!

    Liefs, Bregje

  • 21 Januari 2009 - 10:08

    John En Sandra:

    hey marrit,
    we hebben net al je verhalen zitten lezen tot nu toe en de foto's bekeken. echt leuk allemaal.
    hoe je het beschrijft lijkt het net of wij daar ook zitten.
    we denken aan je en veel plezier.
    groetjes john en sandra

  • 21 Januari 2009 - 19:25

    Jamie :

    Hey Marrit!

    Wat een lekker tipisch amerikaans weekend met de BBQ en the movies! En hoe ging het salsadansen? Gooi die heupen maar vast los want in Peru staat je heel wat te wachten. Succes met de honden, dat ze maar elke dag zo braaf zijn als zondag;)

    Kuz Jamie

  • 23 Januari 2009 - 18:59

    Francie:

    Hoop dat het weer een goed weekend wordt misschien een beetje minder heftig ?We lezen het wel weer !
    Kus Francie

  • 23 Januari 2009 - 20:11

    Joke Peters :

    Hallo Marrit ,
    Allereerst wil ik jou een fijne leerzame tijd toe wensen en als ik het zo lees , bekijk denk ik dat het wel gaat lukken , dus volhouden , je bent geloof ik wel bij aardige mensen terecht gekomen ,dat is al veel waard en help ook een beetje dat je het thuisfront niet zo mist .

    Het is een aardige site voor zover ik het al bekeken heb , ik zal de nieuwtjes blijven volgen , tot een volgende keer en alle goeds met groeten van ,Joke .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 48176

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: