De eerste week zit erop! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu De eerste week zit erop! - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

De eerste week zit erop!

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

12 Januari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Hey allemaal!

Hier weer een berichtje uit Louisiana. Vandaag heb ik mijn eerste week erop zitten en de tijd vliegt nu al voorbij.
En ondanks dat ik pas een weekje ben, begin ik hier al aardig mijn draai te vinden.

Mijn eerste weekend hier is erg rustig geweest. Het weer was hier, ter afwisseling, erg slecht (zie de foto) dus ik had besloten lekker thuis te blijven. Nan gaat elk weekend naar haar man in noord-Louisiana, dus ik had het rijk voor mij alleen. En ondanks al mijn goede voornemens om veel te doen aan mijn onderzoek, heb ik eigenlijk niet veel gedaan. Mijn biologische klok is toch nog niet helemaal gewend, want ik was erg moe en heb eigenlijk alleen veel bank gehangen en TV gekeken. Maar ach ja...daar zijn de weekend ook voor toch? En de Amerikaanse TV is heel grappig om naar te kijken! Paar typische voorbeelden zijn: zeer overdreven praatprogramma's (overdreven enthousiast!), zeer uitgebreide reclames over medicijnen, waar echt ALLES wordt verteld (ze zijn bang dat als ze iets vergeten, ze een rechtzaak aan hun broek hebben hangen) en speciale reclamesspotjes waarbij mensen worden opgeroepen zich te melden bij een advocaat als ze zich herkennen in het verhaal wat wordt verteld (bijv als je ziek bent geworden na een bepaald medicijn ofzo)

Zondagochtend heb ik even geholpen op de uni met een inseminatie van een hond en ben daarna lekker gaan lunchen met Kelly, een meisje dat haar 'residency' (3 jarige vervolgstudie na de opleiding diergeneeskunde) doet op de uni. Een hele lieve en gezellige meid! Ik heb een typisch Louisiana gerecht op, genaamd 'gumbo'. Het is een soort soep met rijst en vlees of vis (zie de foto). Het ziet er misschien een beetje ranzig uit, maar het was heerlijk!
In de middag kwam Nan weer terug en zijn we 's avond samen met haar nichtje en haar huisgenoot een echte Amerikaans burger gaan eten (hoe kan het ook anders) :D

Op de universiteit ben ik inmiddels al goed opgenomen in de 'repro groep' (reproductiegroep) en kan ik het al aardig volgen. Natuurlijk klets ik ze de oren van hun kop (zou je niet zeggen van me he ;)) en vraag ik bij elk wissewasje hoe, wat, waar en waarom, maar ik geloof niet dat ze dat erg vinden. Ze zijn erg geduldig, dus dat is met mij chaos eigenlijk een hele goeie combi. Bovendien is het met mijn toch soms wat gebrekkig engels, soms echt lachen geblazen.
Ik het wat leuke foto's geplaatst om een indruk te geven wat ze zoal allemaal doen.

Ook mijn onderzoek begint beetje bij beetje zijn vorm te krijgen. Vandaag hebben we uitgevonden hoe het echo-apparaat precies werkt en dat is gelukkig al het halve werk. Nu is het wachten op de honden die in cyclus moeten komen. Afgelopen week zijn de eerste geinduceerd, dus die moeten deze week als het goed is beginnen.
En dan begint het echte werk (het moeilijkste van allemaal)! Maar ik heb alle vertrouwen in mezelf, dus dat komt vast goed. Ik begin hier nu pas echt te beseffen hoe leuk en interessant ik de radiologie vind, dus wie weet ga ik daar later meer mee doen.
Maar goed, nu maar eerst eens die eierstokken vinden...

Voor degene die het interessant vinden, zal ik het volgende bericht het onderzoek wat ik ga doen wat verder toelichten.

Ik wens jullie allemaal een goede nachtrust toe (echt raar dat jullie al op 1 oor liggen, terwijl ik nog aan mijn avondeten moet beginnen:D)
Tot horens!

Dikke x uit Baton Rouge


  • 13 Januari 2009 - 04:10

    Carlijn:

    Heej Marrit.
    Klinkt gezellig allemaal. Die soep ziet er inderdaad ranzig uit! En verder kreeg ik van (de volgorde van) de foto's het idee dat er straks een paard-hond kruising op de wereld gezet gaat worden. Zou dat niet ook interessant zijn?
    Veel succes met alles (wij hebben morgen presentatie: Heeelp!)
    xxxxx

  • 13 Januari 2009 - 05:45

    Hilda:

    Hi Marrit,
    Wat zul je veel hebben aan dit onderzoek joh! Heel veel plezier en succes. Groetjes Hilda

  • 13 Januari 2009 - 08:12

    Marieke:

    He meid,

    Ziet en klink allemaal leuk en interssant. Snap 1 ding niet... paardenkwak :-) en hondeninseminatie?
    Ja, en die jetlag, daar zul je nog wel even voor nodig hebben, maar wees gerust, op de terugweg is het nog ietsje erger, hihi. Nou, slaap lekker nog, want de dag is hier al begonnen, maar jij mag nog lekkker ff maffen en succes met het onderzoek.
    XXXX van mij en Floor en een pootje van Jaska (oh ja, die meld trouwens net dat aan haar lijf geen gekke dingen ;-) )

  • 13 Januari 2009 - 09:54

    Inske En Frans:

    Hey hoi!
    Die lunch zag er heerlijk uit! enneuhhh een wijntje erbij?!? haha.. heel goed! Jammer dat het regende afgelopen weekend, anders had je heerlijk wat baantjes kunnen trekken..
    Liefs xxx

  • 13 Januari 2009 - 19:07

    Je Moeder:

    Hoi meisje,
    Zoals Vicky laatst al schreef mag je wel vaker een berichtje plaatsen (en prompt doe je dat dan).
    Wij van het thuisfront willen elke dag wel wat van je zien, horen en lezen. De foto's zien er leuk uit en fijn dat je al wat meer mensen leert kennen. Want naast hard werken is leuk ontspannen en af en toe gekke dingen doen (niet té gek natuurlijk) ook belangrijk hé? Nou meisje, veel plezier daar en heb maar veel lol, werk prettig en leer maar heel veel. Dat voegt allemaal een hele hoop toe aan je leven, al is het alleen al aan mooie herinneringen. xxxx mama

  • 14 Januari 2009 - 07:54

    Bregje:

    Hey Marrit,

    klinkt alsof je al goed aan het integreren bent daar in Louisiana! Je eerste burger al op en overdag aan de praatprogramma's ;-)! Toch wel vreemd dat wij hier alles al af aan het ronden zijn, terwijl jij je onderzoek net op aan het starten bent..! Hopelijk ga je de komende maanden nog een heleboel leuke dingen meemaken, geniet ervan!

    Liefs, Bregje

  • 14 Januari 2009 - 17:39

    Marielle:

    Heej marrit

    weer een leuk verhaal ja. Ik zag dat je laatst op hyves was en ik was echt net later anders konden we kwekken ;)
    Ook leuk om de foto's te zien.

    Geniet ervan
    Kus Marielle

  • 15 Januari 2009 - 08:41

    Vicky:

    Helemaal super zus! Erg leuk om hier je verhalen te lezen! Zorg vooral dat je de eerste weken inderdaad tijd neemt om rustig aan te wennen...anders blijf je achter jezelf aan rennen! Ik hoop dat je onderzoek goed gaat lopen. Ik vind het inderdaad leuk om daar wat meer van te lezen.
    Hier hebben we nog niet veel spectaculairs meegemaakt. Het ijs is wel inmiddels aan het dooien en de sneeuw is sinds het begin van deze week weg.
    Geniet ervan daar! Wij denken hier aan je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 48180

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: