De eerste paar dagen - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen - Reisverslag uit Baton Rouge, Verenigde Staten van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

08 Januari 2009 | Verenigde Staten, Baton Rouge

Ten eerste bedankt voor alle lieve berichtjes van iedereen! Echt leuk om te lezen en zo zijn jullie toch allemaal dichtbij.

Ik ben hier pas 3 dagen, maar voel me al aardig thuis. Nan, de vrouw bij wie ik woon, is echt een schat en is super aardig.
Ze is een vrouw die haar 'post-doct' op de universiteit doet en daarom door de week in Baton Rouge woont. In de weekenden gaat ze naar haar man en huis in Noord Louisiana, dus heb ik het oord voor mezelf alleen.
Ik heb een mooie grote slaapkamer met bureau en bed en een aansluitende badkamer met wastafel, WC en bad/douche. En er is zelfs een zwembad buiten!! Is dat niet luxe?
Verder laat ze me gewoon mn gang gaan, dus ik kan lekker doen wat ik wil.
Ik heb wat foto's van het huis toegevoegd, dus kijk maar.

Verder is het hier prachtig weer!! Echt niet vergelijkbaar met Nederland. Ik wordt er gewoon helemaal gelukkig van. Af en toe regen, maar verder zonnig en warm. Ik heb mn jas nog niet eens aangehad! :D

Mijn eerste dagen op de universiteit heb ik er ook al opzitten. Ik ben heel openhartig ontvangen en iedereen is echt heel aardig en behulpzaam. De universiteit van Louisiana (ofwel LSU) is een mooi, groot, oud gebouw met allerlei gangetjes (waar ik nog een beetje in verdwaal. Tsja je kent mij met de weg...)
Het onderzoek zelf loopt helaas nog niet echt op rolletjes, omdat we nu toch wel beseffen dat het onderzoek wat ik ga doen nog vrijwel niet is uitgevoerd en bovendien wat ervaring vereist. Maar ondanks dat heb ik toch al veel kunnen leren hier.
Het grootste deel van de tijd ben ik in het 'Theriolab' (ofwel voortplantings lab) waar ik meehelp met de gang van zaken daar. Zo leer ik sperma beoordelen (tsja...daar had ik van te voren ook niet op gerekend hihi), swabs nemen van teefjes, inseminaties, allerlei dingen onder de miscroscoop bekijken enz. Heel interressant!
Waarschijnlijk zal ik deze en volgende week nog bezig zijn met de literatuur en het handig leren worden met het echo-apparaat en dan ga ik de week erna echt starten met mijn onderzoek. Ik ben benieuwd...

Ik heb inmiddels ook een Amerikaans telefoonnummer, dus als je me wil smssen ofzo, dan moet dat vanaf nu op dit nummer: 001-225-4566532

Tot het volgende bericht!

  • 09 Januari 2009 - 01:14

    Carlijn:

    Heej Marrit,
    Wat zit jij lekker luxe zeg! Een zwembad in je achtertuin, jeminee! En dat je naar buiten gaat zonder jas, daar kan ik me ook niks bij voorstellen (zou hier mn dood betekenen denk ik)! Wat fijn dat je zo hartelijk ontvangen bent. Heel veel succes en plezier.
    Kus, Car

  • 09 Januari 2009 - 08:45

    Inske En Frans:

    Wow heerlijk zo'n zwembad! en mooi weer ;-) Bij ons is het ook zonnig, maar dan wel heel erg koud!! haha..
    Ik ben benieuwd of het onderzoek straks wat begint te lopen, maar dat zal vast wel goed komen.
    Liefs ons

  • 09 Januari 2009 - 11:54

    Stefanie:

    He zus,

    Gelukkig is alles op zijn pootjes terecht gekomen weer. Om maar in de dierentermen te blijven;)

    Hier is het nog steeds afzien met de kou. Het is smorgens als ik moet reizen gewoon nog -8 brr.
    Dus geniet maar van jou zonnetje daar!

    Ik zie op de foto dat Knor mee is, dat die nog in je koffer paste zeg:). En je foto ladder hangt mooi.

    Hier is alles goed met iedereen. Over een 1,5 week rond ik alweer mijn stage af en begint school weer.

    Toy Toy Toy daar. Ik hoop dat je onderzoek goed gaat lopen.Maar je bent slim dus je komt er wel.

    Wij blijven lezen!
    Knuffel van Baloe en Hops.
    Doei zus!Veel plezier

  • 09 Januari 2009 - 12:30

    Vicky:

    Zoals je ziet worden de berichten in het thuisfront goed in de gaten gehouden! De twee zussen staan gewoon achter elkaar met hun berichten...hihi!

    Erg tof zeg wat jij daar mee maakt!Zeker een geweldige ervaring! Maak maar veel foto's en filmpjes, dat houd je herinneringen straks levend en des te beter kunnen wij met jou meegenieten!

    Veel succes ermee! en geniet van je eerste weekend daar! Heb je al plannen?

    Dikke X

  • 09 Januari 2009 - 12:36

    Marieke:

    He schat,

    Wat een avonturen!!! Maar gelukkig is het allemaal goedgekomen. Mooi dat je het al naar je zin hebt. Mijn ervaring is dat de meeste amerikanen erg aardig zijn. En nog mooi weer ook, wat kun je nog meer wensen?
    Zoals anderen al schreven is het hier nog afzien qua weer. Vanacht was het hier -13... brrr.
    Nou, ga me eens inschrijven als lid, want dan ben ik gelijk op de hoogte dat je een nieuw bericht hebt geschreven (had ik nog niet gedaan en foei... vervolgens vergeet je dus om elke dag te kijken). Nou meid... veel plezier en tot snel.

    xxxx

  • 09 Januari 2009 - 12:58

    Ehssane:

    Eyy dame,

    Ziet er super mooi uit :-) En leuke verhalen by teh way :-)

    xx

  • 09 Januari 2009 - 18:38

    Marielle:

    Heej marrit

    het ziet er erg mooi en gezllig uit. Ook fijn dat je af en toe het rijk alleen hebt! Hopen dat nu je onderzoek nog een beetje begint te lopen dan komt het allemaal helemaal goed.
    Heel veel plezier en geniet maar van dat mooi weer (zie al die andere berichtjes over het weer in nederland ;))

    Kus Marielle

  • 09 Januari 2009 - 19:09

    Tanja:

    Pfft, geen jas aan. WAT heeeeeerlijk! Ben vet jaloers! Fijn te horen dat het zo goed bevalt!

    :) Kan je het onderzoek wel verder alleen doen dan? Leer je ook dadelijk teefjes insemineren?

    Leuk jullie allemaal bij de faculteit te zien.

    Heb je al wat van het nachtleven gezien?

    Blijf posten en veel plezier he:D

    Liefs Tan

  • 10 Januari 2009 - 17:38

    Bianca:

    Hey meissie!!

    Gelukkig is alles helemaal goed gekomen. Wat heb jij het daar goed voor elkaar zeg!!!
    Als ik het zo allemaal lees en zie, denk ik maar 1 ding: GAAF!!!
    Heel veel plezier meid!

    Liefs,
    Bianca

  • 10 Januari 2009 - 20:17

    Jamie:

    Hey meis,

    Nog bedankt voor je lieve bericht!
    Leuk verhaal, je weet het kort maar krachtig te houden, dat kort ben ik niet zo goed in haha.
    Maar je hebt ´t daar goed voor elkaar in zo´n prachtig huis. Lekker hé, om eindelijk wat warmer weer te hebben. En dat ziet er inderdaad zeer stoer uit op de foto jij bij de universiteit.
    Ga lekker genieten daar. Heb je al leuke mensen ontmoet? Veel succes met het starten van je onderzoek!

    Dikke kus
    jamie

  • 10 Januari 2009 - 20:29

    Bregje:

    Hey Marrit,

    Leuk om zo ook een beetje te zien hoe jouw leventje daar eruit ziet! Lekker van je eerste weekend aan het genieten nu? Meteen goed aan het shoppen geslagen (je moet voor jzelf natuurlijk wel een uitdaging creeren voor de terugweg!)?

    Liefs, Bregje

  • 11 Januari 2009 - 09:24

    Maaike En Antoon:

    Ha die Marrit!

    Leuk om je verhaal te lezen nu je daar bent en al wat gezien hebt! Wel lachen dat je daar de sperma mag beoordelen haha.
    We hopen dat je dadelijk flink vooruit kan met je onderzoek!
    En lekker veel zwemmen in het zwembad, he!

    Liefs Maaike en Antoon

  • 11 Januari 2009 - 16:18

    Amanda:

    Klinkt goed daar! En je kamer ziet er idd erg relaxt uit! :) Geniet ervan en succes met je onderzoek! X Aman

  • 12 Januari 2009 - 09:36

    Vicky:

    Jij ligt nu nog lekker te slapen... Over een paar uurtjes opstaan en naar de universiteit... Maar je mag best wat vaker iets melden op de site hoor ;-) Iedere dag controleer ik of er een nieuw berichtje van je staat. Wat heb je dit weekend daar allemaal uitgespookt??? ik ben erg benieuwd! hopelijk laat je het ons snel weten! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 48175

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: