De laatste weken gaan in... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu De laatste weken gaan in... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marrit Vermeulen - WaarBenJij.nu

De laatste weken gaan in...

Door: Marrit

Blijf op de hoogte en volg Marrit

10 December 2008 | Nederland, Utrecht

De tijd vliegt voorbij...

Gelukkig is er al veel geregeld: mijn onderzoeksplan is goedgekeurd door de universiteit, ik heb een slaapplaats in Amerika gevonden, mijn project in Peru is geregeld en gelukkig sinds gisteren is ook mijn Visum in goede orde ontvangen.

Phoe wat is die visum een geregel zeg! Eerst papieren vanuit Amerika laten overvliegen, dan allerlei documentatie vanuit Nederland regelen, een afspraak maken en dan verschijnen op het consulaat.
Ik was echt super nerveus, druk makend over of ik alles wel bij me had. Bovendien was het consulaat streng beveiligd en hebben ze me eerst 15 min buiten moeten staan omdat ik een mobiele telefoon bij me had. Macht spelletjes...
Gelukkig na verwijdering van de baterij en uitgebreid onderzoek van mij en mijn tas mocht ik naar binnen. Een gesprekje met de consulent en het was geregeld GELUKKIG!

Nu is er niets meer wat me nog tegenhoudt om met deze spannende reis te gaan beginnen!

Nog de laatste puntjes op de i en dan is het zover...

  • 10 December 2008 - 10:46

    Ehssane:

    Hoi meis,

    Nou wat een eer om als eerste een berichtje op je site te plaatsen :-)

    Geniet van de voorbereidingen (ook al zijn die soms stressig) wantt voor je het weet zit je al in het vliegtuig ;-)

    Dikke kus,
    Ehssane

  • 10 December 2008 - 11:46

    Annemarie:

    Nu dat visum binnen is, gaat de rest je straks voor de wind.

    Jammer dat ik je zaterdag niet zie, maar we denken aan je!

    Alvast een hele dikke knuffel en succes met de laatste regeldingetjes (kan mijn koffer wel dicht...?) en dan off you go!

    Succes stoer wijf!!

    Dikke kus Annemarie en Nick

  • 10 December 2008 - 14:05

    Esther B.:

    Marrit! Jammer dat ik er zaterdag niet bij kan zijn.. Taart-date moet zeker gebeuren! Ik zie Debbie vanavond, dus dan plannen wij een aantal data dat we allebei kunnen. Tot snel!! Liefs

  • 10 December 2008 - 15:47

    Miepke:

    Heej meis

    het zit er nu dan echt aan te komen...maar gelukkig zie ik je zaterdag eerst nog even :)
    Ik ga je site zeker volgen en ben nu al benieuwd naar al je verhalen!

    Tot snel
    Kus Marielle

  • 10 December 2008 - 17:20

    Bregje:

    Hey Marrit,

    Spannend!! Maar ook wel leuke spanning, toch? Maak je niet teveel druk om alles wat je nog moet regelen. Het belangrijkste is geregeld (huisvesting, visum & ticket), als je verder je paspoort niet vergeet, kan je de rest ook altijd daar nog regelen!

    En als je denkt dat een koffer dicht krijgen op de heen weg al lastig is, moet je de terugweg maar eens afwachten (hoe gaat dat ooit passen, kan er nu al van wakker liggen ;-)).

    Succes met je laatste voorbereidingen,

    liefs Bregje

  • 11 December 2008 - 00:50

    Jamie:

    Hey Marr!

    Het moet je een heerlijk opgelucht gevoel geven alles geregeld te hebben!
    En je pikt nog lekker even de echte hollandse (misschien wel witte) kerst en oud en nieuw mee met je familie! Weinig kerstgevoel overigens hier in ecuador met 25 graden, naast dat er wel overal versiering hangt.
    Rust lekker uit de komende weken tussen de laatste regeldingetjes door voor deze spannende reis.

    Dikke kus en knuffel!
    Jamie

  • 11 December 2008 - 10:48

    Inske En Frans:

    Spannend!! Nog heel even!! en dan kan de reis beginnen voor lichaam en geest...
    Je zult merken dat je niet alles van te voren kan doen en regelen, dus nu lekker genieten van de voorbereiding..niet te druk maken. Zoals Bregje al zei: belangrijkste is geregeld!
    Liefs ons

  • 15 December 2008 - 04:40

    Hilda:

    Hoi Marrit,
    Leuke vooruitzichten joh! Super. Ik blijf je zeker volgen via deze site. Heel veel groetjes vanuit Tasmanië.

  • 15 December 2008 - 09:57

    Dieneke:

    wow, super man bijna weg! Ga er maar lekker van genieten! Leuk al die sites! t is maar goed dat we allemaal gaan anders worden we nog jaloers, haha

  • 30 December 2008 - 20:07

    Bregje:

    Hey Marrit,

    Nog maar een weekje, spannend hoor!! Geniet lekker van je laatste paar daagjes thuis en maak er vervolgens een onvergetelijke reis van!!

    Liefs, Bregje

  • 01 Januari 2009 - 16:02

    Vicky:

    Gelukkig Nieuwjaar! Wat zal 2009 voor jou een spannend jaar worden! Een jaar vol ervaringen die je nooit meer gaat vergeten. Deze ervaringen zullen mee maken wie jij straks zal zijn.... Nog een paar nachtjes thuis en dan gaat jouw avontuur beginnen!
    Dikke X

  • 01 Januari 2009 - 23:07

    Jan Wijnen:

    Marrit, natuurlijk nog de beste wensen voor dit nieuwe jaar 2009. maar ja wat kan ik beter wensen dan veel succes in Peru en met je opleiding!
    ik zal met regelmaat op deze site kijken hoe het met je gaat in Peru!

  • 04 Januari 2009 - 13:11

    Ria En André:

    Hoi Marrit,

    Wij wensen jou veel plezier en succes met deze studiereis. Wees voorzichtig daar en kom gezond weer terug. We volgen je belevenissen hier wel.

    Fam Snelting

  • 05 Januari 2009 - 13:30

    Vicky:

    Nou zus, je bent inmiddels onderweg...
    vanmorgen in de sneeuw in de vroegte vertrokken en dan nog bijna te laat. Op internet kunnen we precies bijhouden hoe ver je bent. Op dit moment (14.30 uur) is je vliegtuig aan het taxieën naar de vertrekbaan. Véél te laat (je zou om 9.35 moeten vertrekken), maar beter laat dan nooit...
    Als het goed is kunnen we ook op internet zien hoe laat je in Atlanta aankomt en wanneer je je aansluiting hebt naar Louisiana...
    Erg spannend allemaal! Zorg dat je er van geniet! Alles komt goed! Morgen kan jij al een heel verhaal op internet typen, wat jij hebt meegemaakt vandaag!
    Ik vond het leuk je mee weg te brengen! Dikke x

  • 05 Januari 2009 - 15:36

    Stefanie:

    stefanie
    5 uur geleden
    he zus,

    Je ben als het goed is zo'n 2 uur geleden opgestegen op weg voor je grote avontuur. Ik wens je heel veel plezier en onvergetelijke mooie momenten daar. Wij denken vanuit thuis allemaal aan jou en zullen natuurlijk regelmatig je site bezichtigen. Ik hou je op de hoogte over mijn plannen en afrika. Maak er wat van daar! gr je zusje

  • 05 Januari 2009 - 15:56

    Je Moeder:

    Ik wil natuurlijk ook even op de site kijken en ook een berichtje achterlaten voor je. Na weken van voorbereiding waar papa en ik natuurlijk zoveel mogelijk en wenselijk hebben geholpen kwam dan toch die dag van vertrek in zicht. De dagen van tevoren met de koffers bezig. We hebben samen gewikt en gewogen om het gewicht een beetje redelijk te houden, maar dat viel niet mee, omdat jij wat kleding betreft alles leuk vind en wel mee wil nemen. Het wordt ondanks strege selectie toch al een heel gesjouw, 2 koffers, laptoptas, rugzakje en handtas. En dat allemaal alleen sjouwen, bewaken enz. Succes ermee! Om 5 uur aanrijden in het donker met een laag sneeuw en nog nauwelijks gestrooid. Een rijtour naar Düsseldorf die 4 uur duurde daardoor terwijl er eigenlijk maar 1 1/4 uur voor staat. Aankomst om 9.00 uur op het vliegveld terwijl het vliegtuig om 9.30 uur zou opstijgen, maar gelukkig was er vertraging. Een heel kort en snel afscheid want je moest nu snel door de incheckbalie en langs de douane, maar misschien maar goed want dan is er geen tijd voor veelnadenken en emotie. Een erg lange wachttijd voor jou op het vliegveld want wij waren allang thuis en lazen dat je vliegtuig pas om 14.30 uur vertrok. Nu houden we in de gaten hoelang de vlucht duurt en denken we dat je de aansluiting vandaag niet meer gaat halen in Atlanta, waar je over moet stappen naar Louisiana. Hopenlijk hou je daar je kalmte en regelen ze het daar goed voor je. Ik hoop dat je geen jetlag hebt, want als je aankomt in Atlanta ben je al 20 uur op heb ik uitgerekend en je vliegt terug in de tijd (6 uur) dus ik denk dat je doodop bent als je aankomt. Hopenlijk slaap je in het vliegtuig. Ik hoop snel van je te horen hoe het is. Ik wens je een geweldig avontuur toe, met heel veel nieuwe ervaringen. Ik sluit me aan bij Vicky en denk ook dat je een geheel andere Marrit zult zijn door al wat je nu mee gaat maken. Meisje, heel belangrijk, vergeet niet met volle teugen te genieten. xxxxx Mama

  • 05 Januari 2009 - 17:43

    Miepke:

    Heej meis

    dom dom dom ben ik je gisteren nog vergeten te bellen! Ik wilde je vandaag nog smsen maar weet niet of je dat kan ontvangen. Laat dat maar een keer weten.
    Verder lees ik van je zusjes en moeder dat je flink wat vertraging achter de rug hebt, maar strkas ben je dat allemaal vergeten.Ik heb vanochtend er ook 2,5 uur over gedaan om in Veghel te komen!ecvht belachelijk maar ja.
    Ik hoop snel iets te lezen en wil je heel veel plezier en succes toewensen, maar dat gaat vast en zeker goed komen.
    We denken aan je!

    groetjes Marielle

  • 05 Januari 2009 - 18:26

    Bianca:

    Hey meissie!!
    Vandaag ben je dan eindelijk begonnen aan je grote reis! Ik wens je een heel goede reis. En:
    Geniet ervan meid!!

    Liefs,
    Bianca

  • 06 Januari 2009 - 12:56

    Elly:

    Om het bovenstaande verhaal van mij (moeder) even af te maken is Marrit ondanks alle vertraging gisteravond laat toch goed aangekomen in Baton Rouge en daar hartelijk ontvangen. We ontvingen vanmorgen een sms met deze boodschap.
    Ze gaat daar morgen na een goede nachtrust meteen aan de slag, maar schrijft snel op de site haar avonturen te vermelden. Intussen zijn jullie door dit mailtje dan wel even op de hoogte. groetjes, Elly


  • 06 Januari 2009 - 17:54

    Maaike:

    Hey Marr!

    Jeetje wat een gedoe allemaal zeg lees ik in het verhaal van je moeder! Tsjongejonge, maar je bent er gelukkig nu en nu kan het beginnen voor je!
    We wensen je heel veel plezier en maak er een mooie tijd van :)
    We keep in touch!

    Kus Maaike en Antoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrit

Actief sinds 05 Nov. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 48181

Voorgaande reizen:

30 April 2009 - 02 Juli 2009

Mijn reis naar Peru

05 Januari 2009 - 30 April 2009

Mijn reis naar Amerika

Landen bezocht: